Nyt Fakta-slogan hives op af skuffen
Fakta giver et berømt slogan comeback i en serie af nye reklamefilm, der vises først i det nye år.
"Det ta´r kun 5 minutter at handle i Fakta..."
Det klassiske Fakta-slogan får nu en genoplivning i en serie reklamer, der sendes på de danske TV-stationer fra 1. januar. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
Introen bliver dog ikke fulgt af det klassiske "men vi vil så gerne ha', du bliver lidt længere". I stedet er det tilføjelsen "men vi vil så gerne ha, du køber lidt mere," man vil se i de nye reklamefilm.
- Fakta er midt i en forandring, hvor vi er i gang med at skabe fremtidens discountbutik. Mens vi arbejder på det helt nye, udsender vi en slags ”greatest hits”, hvor vi med selvironien forhåbentlig kan glæde vores kunder, siger kædedirektør Niels Karstensen i pressemeddelelsen.
Bruger selvironi i markedsføringen
Det selvironiske kommer blandt andet til udtryk ved et skilt, der fra nytår vil hænge i butikkerne med påskriften "Lynkasse: Max 1000 varer." Og det er hele kædens markedsføring, der er blevet frisket op, så tilbudsavisen og online medierne er blevet lidt enklere og lidt frækkere, mens de selvironiske skilte i butikkerne også skal være med til at give discountbutikkerne et nyt udtryk.
Den nye markedsføring vil også gøre det mere tydeligt, hvordan Fakta adskiller sig fra de andre discountkæder: At man kan opspare point på sit Coop-kort, at man som eneste kæde sælger den miljø og allergivenlige serie Minirisk, og at man i over 100 butikker kan hente sine pakker i de opstillede Pakkebokse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter