Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nyt dansk sneakermærke har enorme ambitioner

Foto: ARKK Copenhagen PR



Thursday den 3 September 2015 kl. 06:10 - Kilde: Euroman.dk

Iværksætterne Thomas Refdahl og Kasper Høj Rasmussen har allerede lavet aftaler med anerkendte sneakers- og tøjforhandlere i 13 lande.

- Inden for fem år vil vi gerne have, at Arkk bliver nævnt blandt de største og bedste sneakers-mærker i verden. Det er selvfølgelig meget ambitiøst at sige, og derfor har vi brudt målet ned i delmål. Det første delmål er at være repræsenteret i 20 lande ved starten af 2016.

Sådan fortæller Thomas Refdahl og Kasper Høj Rasmussen.

Det sker i et interview med Euroman.dk.

LÆS OGSÅ: Sko-fetichist betaler hjemløs for at ligge flere dage i kø

De to barndomsvenner, der sammen kalder sig Arkk Copenhagen, er nu klar med deres første seks par unisex sneakers. De første lander efter planen i dag den 3. september i Kastrup.

De to iværksættere har allerede lavet aftaler med anerkendte sneakers- og tøjforhandlere i 13 lande, ligesom de herhjemme har lavet aftaler med butikker som Hooha, Consil og Louisiana.

LÆS OGSÅ: Hver fjerde tøj- og skoforretning risikerer konkurs

Danske butikker tøver generelt

- Vi er vant til at se pæne sneakers fra skandinaviske mærker. De her helt hvide eller sorte lædersneakers, som er inspireret af tennis-klassikerne (for eksempel Stan Smith og Nike Tennis Classic), og jeg vil kalde dress-sneakers. Vi ville lave en mere sporty sneaker, som har større inspiration fra løbeskoen, men også er fashion-orienteret, forklarer Thomas Refdahl til Euroman.dk.

På spørgsmålet, om de danske butikker generelt er skeptiske overfor noget nyt, svarer Thomas Refdahl og Kasper Høj Rasmussen:

- Flere danske butikker vil gerne vente med at købe nye mærker, til de har set, at det er en succes. Hvorimod udenlandske butikker gerne vil være med til at skabe en succes og kunne sige, at de var med fra starten. Det første, flere af de danske butikker spørger om, er, hvilke andre butikker der har købt skoene.

LÆS OGSÅ: Unge betaler kassen for fede sneaks

Læs hele artiklen på Euroman.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD