Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ny salgsmetode hænger ved efter nedlukningerne

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 21 June 2023 kl. 11:49 af: Kristian Holgersen

Flere forbrugere har taget liveshopping til sig, viser nye tal, som overrasker fagchef.

Under coronakrisens nedlukninger skulle der tænkes i nye baner, og det fik mange virksomheder i detailbranchen til at give sig i kast med liveshopping.

Mens nedlukningerne ikke længere er aktuelle, så fortætter liveshopping med at blive mere populært, viser tal fra Dansk Erhverv.

I løbet af de seneste tre måneder har en ud af fem danskere nemlig gjort brug af liveshopping. For et år siden var tallet blot 15 procent.

- Liveshopping fik luft under vingerne i corona-tiden, siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.

- Selvom vi her i huset hele tiden har troet på konceptet, så må jeg indrømme, at jeg ikke havde forventet, at det ville udvikle sig så markant. De nye tal punkterer i hvert fald fuldstændig myten om, at det bare var en corona-døgnflue, siger han.

Når forbrugerne bliver spurgt om, hvorfor de liveshopper, svarer 34 procent, at det er på grund af events og tilbud, som man ellers ville gå glip af. Lidt færre - 30 procent - fremhæver, at det er sjovt og underholdende, mens 22 svarer, at de ikke har tid til at komme ned i den fysiske butik.

LÆS OGSÅ: Fremtidens store salgskanal har fået Holch Povlsen til lommerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD