Ny målgruppe: Kvik jubler over udsigt til rekorder
Selvom regnskabsåret først slutter ved årets udgang, har Kvik allerede så fyldte ordrebøger, at køkkenselskabet glæder sig over nye milepæle. Flere butikker på vej.
Hos Kvik er de første bobler lagt på køl. Ikke bogstaveligt talt, men i overført betydning, eftersom det danske køkkenselskab forventer nye årsrekorder, både på top- og bundlinje.
For selvom regnskabsåret første slutter per 31.12, så konstaterer administrerende direktør Jens-Peter Poulsen, at Kvik slutter regnskabsåret 2015 med at slå salgsrekord, ligesom overskuddet bliver rekordstort.
Således forudser Kvik-topchefen, at det tidligere pressede køkkenselskab i år for første gang nogensinde runder en milliard kroner i omsætning. Det sker i december, vurderer Jens-Peter Poulsen.
- Vi har været ude i butikkerne og lytte til de folk, der sælger vores køkkener – hvad efterspørger kunderne, og hvilke behov har de? Den viden har vi taget med tilbage til fabrikken i Vildbjerg, og det har ført til, at vi har skiftet halvdelen af vores sortiment ud med noget bedre, flottere eller billigere, forklarer Jens-Peter Poulsen i en kommentar til det kommende, flotte årsregnskab.
Kvik A/S-koncernen omsatte i 2014 928 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Ikea i kæmpesatsning på køkkenudstyr
Succes med ny målgruppe
Da Jens-Peter Poulsen for knap tre år siden tiltrådte stillingen som administrerende direktør for Kvik, blev arbejdet med at udarbejde en ny strategi med fokus på vækst i alle butikker søsat. Strategien er nu ifølge Jens-Peter Poulsen eksekveret i tæt dialog med over 100 franchisetagere i 10 lande, hvilket ses på bundlinjen.
Jens-Peter Poulsen forklarer endvidere, at en del af succesen skyldes den markante ændring af Kviks designlinje de seneste halvandet år. Siden Kvik i sommeren 2014 lancerede 'Tinta' - et mere ungt design med nye muligheder for personalisering - har Kvik øget trafikken i deres showrooms med syv procent.
- Målet har været et tilføje nogle nye spændende produkter, der skulle ramme en ny målgruppe. Og det må man sige er lykkedes, konstaterer Kviks topchef.
LÆS OGSÅ: Kvik lider under dårlige franchisetagere
25 nye butikker på vej
Kvik er bygget op efter franchising-koncept, og milliarden styrker alle led af forretningen. Således forventes den gennemsnitlige franchisetager i Kvik nu at øge fortjenesten med 20 procent i 2015 ovenpå en stigning på 50 procent i 2014 – og det får endnu flere chancen for fremover, fremhæver Jens-Peter Poulsen.
Kvik har nemlig en ambition om at åbne yderligere 25 nye butikker i Norge, Sverige og Holland de næste tre år. Især Holland er et interessant marked for Kvik, hvor væksten har været næsten 50 procent det seneste år, oplyser Kviks topchef.
LÆS OGSÅ: Stort køkkenfirma politianmelder falsk Facebook-side
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter