Ny app skal hive flere kunder ind i butikken
En ny app skal sikre butikkerne en fælles markedsføringsplatform på kundernes mobiltelefoner.
En fælles platform til markedsføring på mobilen for landets butikker.
Det er tanken bag den nye app ShopChaser, der blev lanceret for en uge siden. Med ShopChaser-appen kan butikkerne oprette en profil, hvorfra de kan kommunikere ubegrænsede mængder af events, kampagner, annoncer og kataloger ud til de kunder, der har hentet appen.
- Alle kunderne er efterhånden på mobilen, og hvis man som butik skal ud og have sin egen app, bliver det hurtigt en alt for dyr proces, der ikke kan betale sig for de enkelte butikker, siger Dennis Larsen, der står bag og er partner i ShopChaser.
Derfor er tanken med ShopChaser, at forbrugeren hurtigt og let kan følge med i, hvad der sker i det lokale forretningsliv. Appen er landsdækkende, men kunderne bliver kun eksponeret for de butikker, der er tilmeldt i deres geografiske lokalområde. De kan også sortere butikkerne på kategori eller vælge deres favoritbutikker.
Kræver ikke meget af butikkerne
Dennis Larsen understreger, at det ikke kræver særlig meget vedligeholdelse fra butikkernes side at holde deres ShopChaser-profil opdateret.
- Vi har oprettet det således, at man bliver illustrativt guidet. Det vil sige, at hvis man vil lave et tilbud derinde, tager det maks to minutter. Derudover kan man, som butiksejer eller ansat også tage et billede med sin smartphone og lægge det direkte op i løbet af få minutter, siger Dennis Larsen.
Han lover butikkerne en 30 dages gratis prøveperiode, men herefter koster det 199 kroner om måneden at være med
ShopChaser-appen er netop blevet lanceret og inden for en uge har knap 300 forbrugere hentet den. Dennis Larsen håber at kunne nå ud til mange flere ved at sende pressemeddelelser ud i alle de byer, hvor man starter op, ligesom man vil markedsføre appen online. Samtidig har man allerede nu et samarbejde med en række butikker, som selv vil markedsføre ShopChaser.
- De er gået med til selv at markedsføre appen, fordi de synes, at det er en god idé. siger Dennis Larsen til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Shoppinggade lancerer ny app: Butikker kan fange forbrugere på farten
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter