Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ny app skal hive flere kunder ind i butikken

Foto: ShopChaser



Wednesday den 17 September 2014 kl. 05:30 af: Freja Thorbech

En ny app skal sikre butikkerne en fælles markedsføringsplatform på kundernes mobiltelefoner.

En fælles platform til markedsføring på mobilen for landets butikker.

Det er tanken bag den nye app ShopChaser, der blev lanceret for en uge siden. Med ShopChaser-appen kan butikkerne oprette en profil, hvorfra de kan kommunikere ubegrænsede mængder af events, kampagner, annoncer og kataloger ud til de kunder, der har hentet appen.

- Alle kunderne er efterhånden på mobilen, og hvis man som butik skal ud og have sin egen app, bliver det hurtigt en alt for dyr proces, der ikke kan betale sig for de enkelte butikker, siger Dennis Larsen, der står bag og er partner i ShopChaser.

Derfor er tanken med ShopChaser, at forbrugeren hurtigt og let kan følge med i, hvad der sker i det lokale forretningsliv. Appen er landsdækkende, men kunderne bliver kun eksponeret for de butikker, der er tilmeldt i deres geografiske lokalområde. De kan også sortere butikkerne på kategori eller vælge deres favoritbutikker.

Kræver ikke meget af butikkerne

Dennis Larsen understreger, at det ikke kræver særlig meget vedligeholdelse fra butikkernes side at holde deres ShopChaser-profil opdateret.

- Vi har oprettet det således, at man bliver illustrativt guidet. Det vil sige, at hvis man vil lave et tilbud derinde, tager det maks to minutter. Derudover kan man, som butiksejer eller ansat også tage et billede med sin smartphone og lægge det direkte op i løbet af få minutter, siger Dennis Larsen.

Han lover butikkerne en 30 dages gratis prøveperiode, men herefter koster det 199 kroner om måneden at være med

ShopChaser-appen er netop blevet lanceret og inden for en uge har knap 300 forbrugere hentet den. Dennis Larsen håber at kunne nå ud til mange flere ved at sende pressemeddelelser ud i alle de byer, hvor man starter op, ligesom man vil markedsføre appen online. Samtidig har man allerede nu et samarbejde med en række butikker, som selv vil markedsføre ShopChaser.

- De er gået med til selv at markedsføre appen, fordi de synes, at det er en god idé. siger Dennis Larsen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Shoppinggade lancerer ny app: Butikker kan fange forbrugere på farten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD