Netto igen frifundet efter ulykke
Hverken byretten eller landsretten mener, at en kunde, der gled på gulvet i en Netto-butik, skal have erstatning.
Netto og Dansk Supermarked Group kan ånde lettede op.
Således har en kvinde, der gled på et stykke pap på gulvet i den lokale Netto, ingen krav på erstatning.
Hverken Retten i Aarhus eller nu Vestre Landsret mener nemlig, at det var butikkens personale, der havde tabt papstykket på gulvet, skriver Ritzau Fokus.
Ifølge Ritzau Fokus er den nu 69-årige kvinde stamkunde i Netto i Hadsten og var i juli 2012 ude for at handle. Da hun drejede omkring et stativ med blade og magasiner, gled hun på et stykke pap, der lå på gulvet.
Hun blev hjulpet op af to andre kunder, der også betalte hendes varer, hvorefter hun kørte hjem.
Men hun havde så voldsomme smerter, at hun dagen efter opsøgte sin læge. Det viste sig, at hun havde pådraget sig brud på rygsøjlen ved lænden og i fire måneder måtte gå med et særligt korset.
LÆS OGSÅ: Digital tvist om tilbudsaviser skal afgøres i retten
Dobbelt nederlag til kunden
Kunden anmeldte skaden til Dansk Supermarked Group, fordi hun mente, at det var butikkens fejl, at der lå sand og pap på gulvet.
Butikschefen i Netto-butikken forklarede i retten, at det stykke pap, kunden faldt i, ikke kunne være et prisskilt, da man bruger plastskilte, og at personalet hver dag løbende tjekker, om der ligger ting på gulvet.
De ord købte først Retten i Aarhus og siden Vestre Landsret, da dommerne ikke mener, at man kan bevise, hvad det var for et stykke pap, hvor længe det har ligget på gulvet, og hvem der har tabt det. Og derfor har butikkens ansatte ikke handlet ansvarspådragende ifølge dommerne, oplyser Ritzau Fokus.
Efter det dobbelte nederlag skal kunden betale sagens omkostninger på i alt 49.000 kroner.
LÆS OGSÅ: Lokal luksusbager trukket i retten
Læs hele artiklen på Ritzau FokusFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter