Nemlig.com går i krig igen igen
Der går ikke mange måneder mellem, at Nemlig.com erklærer krig mod de fysiske supermarkeder. Denne gang går de efter hjertet.
Danskerne vil have discountvarer. Coop er godt nok i gang med en madrevolution, som skal få de danske køleskabe til at bugne af lokale kvalitetsvarer. Men når det kommer til stykket, kan man ikke drive supermarked uden at inkludere discountvarerne.
Derfor har netsupermarkedet nemlig.com bestemt sig for at udvide sit sortiment af discountvarer med 30 procent. Og det betragter nemlig.com selv som en krigserklæring mod de etablerede supermarkeder. Det skriver nemlig.com i en pressemeddelelse.
- Online-supermarkedet øger antallet af varer til discountpriser fra 1.800 til 2.350. Til sammenligning har konkurrenten coop.dk, ifølge deres hjemmeside, kun 500 varer i deres discountsortiment, skriver nemlig.com.
Tab skal indhentes
Nemlig.com har da også store ambitioner for væksten i virksomheden, så det er nok ikke helt dumt at introducere flere billige varer. Regnskabet for 2015 viste et underskud før skat på 93 millioner kroner. Og dengang meldte netsupermarkedet ud, at man ønskede at vokse med 50 procent i 2016.
- 2015 var et helt særligt investeringsår for nemlig.com, som nu er gearet til en betydelig vækst, der alene i 2016 forventes at blive på minimum 50 procent. Geografisk ekspansion, øget digitalisering og en omfattende udvidelse af varesortimentet er årets tre primære indsatsområder udtalte stifter og administrerende direktør i nemlig.com, Stefan Plenge, i februar i år.
Udvidelsen af varesortimentet er således blevet gennemført, og det glæder direktøren, som nu mener, at nemlig.com kan konkurrere med Netto.
- Vi prismatcher vores discountsortiment på 2.350 varer mod Netto hver uge, og det er vores ønske at give danskerne det absolut største og bedste sortiment af dagligvarer til discountpriser, og det omfatter også masser af økologiske varer, forsikrer han.
Nemlig.com regner desuden med at introducere en ny e-handelsplatform, der gør det nemmere og mere inspirerende at shoppe rundt blandt de mere end 9.700 varer i sortimentet.
LÆS OGSÅ: Modemilliardær sætter sig i formandsstolen hos nemlig.com
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter