Modevirksomhed sætter fokus på arbejdsløshed
En stor international modevirksomhed vil med en ny reklamekampagne sætte fokus på den stigende ungdomsarbejdsløshed.
"Unemployee of the Year" eller på dansk "Årets arbejdsløse".
Det er temaet for den internationale modegigant Benettons nye reklamekampagne, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
- Den nye kommunikationskampagne giver et realistisk portræt af dagens samfund ved aktivt at takle et problem, nemlig ungdomsarbejdsløshed og den potentielle konflikt mellem generationer, siger Alessandro Benetton, der er formand i Benetton gruppen, i pressemeddelelsen.
Kampagnen har rødder i ”Unhate Foundation”, der er en fond grundlagt af Benetton i 2011 med det formål at støtte projekter, der fremmer fred, dialog og tolerance.
Med den nye kampagne vil Benetton ændre opfattelsen af arbejdsløse unge.
- Vi kan ikke forandre verden, men United Colors of Benetton vil bruge sin stemme til at hylde unge mennesker og fejre deres styrke og værdier, siger Alessandro Benetton.
Unge opfordres til selv at finde løsninger
I den nye kampagne opfordrer Benetton unge arbejdsløse mellem 18 og 30 år til at indsende ideer til, hvordan de mener, at man kan løse problemet med ungdomsarbejdsløshed i deres lokalområde.
De 100 bedste projekter vil få økonomisk støtte fra Unhate Foundation til at føre ideerne ud i livet.
Benetton har tidligere markeret sig med en kampagne, hvor alverdens toppolitikere på manipulerede billeder kysser hinanden. Med kampagnen ønskede modegiganten at sætte fokus på fred og kærlighed.
Den nye kampagne er global og vil køre både på print og viralt gennem billeder, videoer og sociale medier.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter