Meny ruller ny visuel identitet ud i kædens butikker
Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i Meny-butikkerne. Foto: PR.
Butikkerne i dagligvarekæden har behov for et mere tidssvarende udtryk.
Efter otte år med samme udtryk er dagligvarekæden Meny nu begyndt at give sine butikker en ansigtsløftning.
Med det nye visuelle udtryk bliver logo og skrifttyper på facader, reoler og tilbudsaviser justeret, mens kædens røde farve gøres en del mere markant.
- For os er det vigtigt, at vores præsentation af Meny er tidssvarende og viser, hvem vi er og hvad vi står for, siger marketingchefen i Meny, Carsten Kure.
- Meny er ikke bare et stort effektivt supermarked. Vi vil gerne skille os ud som Danmarks madmarked, hvor du bliver mødt med et smil af kompetente MADarbejdere, der med overskud er klar til at hjælpe, siger han.
I Illum har Meny-butikken siden åbningen kørt med den nye visuelle stil, som henter en del inspiration fra Meny i Norge.
- Meny Danmark har adapteret kerneelementer fra MENY Norge, der over mange år har manifesteret deres position i markedet, siger Carsten Kure.
- En position og en bunke erfaringer, der selvsagt er lærerige for et relativt nyt brand, som Meny er i dansk kontekst. Og den anden vej rundt kan den nye dreng i klassen selvfølgelig lære den gamle et par tricks, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter