Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

McDonald's fyrer direktør

Pressebillede McDonalds'




Monday den 12 October 2015 kl. 09:00 - Kilde: Bureaubiz

Fastfoodgiganten har valgt at slanke direktionen. Det betyder et farvel til en direktør, der har været i virksomheden de sidste to år.

Der har været gang i stolelegen på McDonald's hovedkontor i Danmark. Og det betyder, at kommunikationsdirektør, Stine Green Paulsen, må sige farvel til sin stilling. Det skriver Bureaubiz.

Afskedigelsen skyldes, at kommunikationsafdelingen bliver lagt sammen med salg og marketing til en egentlig kommerciel afdeling. Det oplyser administrerende direktør i McDonald's Danmark, Joachim Knudsen.

 - Ændringen betyder desværre, at vi må sige farvel til vores dygtige kommunikationsdirektør, Stine Green Paulsen, som de sidste to år har lavet et fantastisk stykke arbejde for McDonald's Danmark. Hun har haft ansvaret for al kommunikation, presse, public affairs, og hvad der deraf følger i en virksomhed som McDonald's. Og det er en del, siger Joachim Knudsen i en pressemeddelelse.

Den kommercielle afdeling får desuden en ny chef. Det bliver marketingdirektør, Mads Friis, der kom til McDonald's i slutningen af sidste år. Den hidtidige pressechef, Pia Tobberup, vil fremover have ansvaret for kommunikation med reference til Mads Friis.

Nye takter i restauranterne

I alt har McDonald's Danmark 88 restauranter under sig. 16 af disse restauranter har tidligere været ejet af hovedkontoret, som dog har solgt 12 af restauranterne til franchisetagere. Det skyldes den nye strategi, hvor fokus ligger på at implementere det strategiske restaurantprojekt.

McDonald's har tidligere meldt ud, at gæsterne sandsynligvis vil komme til at skulle bestille sin mad over maskiner i fremtiden. Den første 'fremtidens McDonald's restaurant' forventes at åbne i starten af 2016.

- Hvis vi ikke reinvesterer vores overskud i forretningerne, kan hverken det indvendige- eller udvendige inventar holde sig nutidigt. Butikkerne er nødt til at fremstå moderne og tidssvarende, og særligt i de kommende år er det nødvendigt med kæmpeinvesteringer for at kunne imødekomme kundernes krav, sagde Joachim Knudsen tidligere i år til Finans.dk.

LÆS OGSÅ: Tidligere Fakta-direktør ny direktør i Dagrofa-koncernen

Læs hele artiklen på Bureaubiz


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD