Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

McDonald's fyrer direktør

Pressebillede McDonalds'




Mandag den 12 oktober 2015 kl. 09:00 - Kilde: Bureaubiz - 0

Fastfoodgiganten har valgt at slanke direktionen. Det betyder et farvel til en direktør, der har været i virksomheden de sidste to år.

Der har været gang i stolelegen på McDonald's hovedkontor i Danmark. Og det betyder, at kommunikationsdirektør, Stine Green Paulsen, må sige farvel til sin stilling. Det skriver Bureaubiz.

Afskedigelsen skyldes, at kommunikationsafdelingen bliver lagt sammen med salg og marketing til en egentlig kommerciel afdeling. Det oplyser administrerende direktør i McDonald's Danmark, Joachim Knudsen.

 - Ændringen betyder desværre, at vi må sige farvel til vores dygtige kommunikationsdirektør, Stine Green Paulsen, som de sidste to år har lavet et fantastisk stykke arbejde for McDonald's Danmark. Hun har haft ansvaret for al kommunikation, presse, public affairs, og hvad der deraf følger i en virksomhed som McDonald's. Og det er en del, siger Joachim Knudsen i en pressemeddelelse.

Den kommercielle afdeling får desuden en ny chef. Det bliver marketingdirektør, Mads Friis, der kom til McDonald's i slutningen af sidste år. Den hidtidige pressechef, Pia Tobberup, vil fremover have ansvaret for kommunikation med reference til Mads Friis.

Nye takter i restauranterne

I alt har McDonald's Danmark 88 restauranter under sig. 16 af disse restauranter har tidligere været ejet af hovedkontoret, som dog har solgt 12 af restauranterne til franchisetagere. Det skyldes den nye strategi, hvor fokus ligger på at implementere det strategiske restaurantprojekt.

McDonald's har tidligere meldt ud, at gæsterne sandsynligvis vil komme til at skulle bestille sin mad over maskiner i fremtiden. Den første 'fremtidens McDonald's restaurant' forventes at åbne i starten af 2016.

- Hvis vi ikke reinvesterer vores overskud i forretningerne, kan hverken det indvendige- eller udvendige inventar holde sig nutidigt. Butikkerne er nødt til at fremstå moderne og tidssvarende, og særligt i de kommende år er det nødvendigt med kæmpeinvesteringer for at kunne imødekomme kundernes krav, sagde Joachim Knudsen tidligere i år til Finans.dk.

LÆS OGSÅ: Tidligere Fakta-direktør ny direktør i Dagrofa-koncernen

Læs hele artiklen på Bureaubiz


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD