Matas giver en million til kendis-kampagne
Matas har nu valgt at donere en million kroner til en kampagne med en kendt realitystjerne, som sætter fokus på solbeskyttelse, i spidsen.
Kræft i huden er i dag den mest udbredte kræftform i Danmark, men op til 90 procent af disse kræfttilfælde kan forebygges med en fornuftig soladfærd. Derfor donerer Matas nu en million kroner til Kræftens Bekæmpelses solkampagne, der har realitystjernen, Frederik Fetterlein, i spidsen.
- Samarbejdets formål er at få flere danskere til at opholde sig i solen på en måde, der gør, at de ikke samtidig udsætter dem selv for en unødig risiko for kræft i huden. Derfor formidler vi i Matas de 3 prioriterede solråd; skygge, solhat og solcreme så effektivt som muligt i egne medier og på vores egne solprodukter. Dertil er vi glade for i år at kunne donere 1 millioner kroner øremærket til Kræftens Bekæmpelses kamp mod kræft i huden siger Henrik Engberg Johannsen, informations- og miljøchef i Matas, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Nu har Matas fået 12.000 ejere
Med kampagnen ”Skru ned for solen mellem 12 & 15”, der er et samarbejde mellem Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden, skal danskerne klædes på med viden om en hensigtsmæssig adfærd i solen.
Budskabet skal udbredes i Matas-butikker
Udover at Matas i år donerer 1 million kroner til kampagnen, så udbredes kampagnens budskaber i alle landets 294 Matas butikker. Endvidere har Matas lige siden 2005 bidraget til, at landets børneinstitutioner løbende informeres om vigtigheden af at beskytte sig i solen.
- Samarbejdet med Matas giver os mulighed for at komme vidt omkring med vores budskaber om en sund soladfærd. Hver gang danskerne bliver gjort opmærksomme på de vigtige solbudskaber, kommer der forhåbentlig færre tilfælde af kræft i huden. Derfor er vi glade for, at Matas er med til at sætte fokus på korrekt solbeskyttelse, siger Peter Dalum, projektchef i Kræftens Bekæmpelses og TrygFondens Solkampagne, i pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Princip-afgørelse om apotekermonopol
Hvis kræft i huden skal forebygges er det nødvendigt, at danskerne ikke bliver solskoldet eller får for store doser af solens uv-stråling gennem livet. Følger man kampagnens prioriterede solråd, skygge, solhat, solcreme og rådet om at slukke solariet, så undgår man solskoldninger og på længere sigt kræft i huden.
Matas og Kræftens Bekæmpelse har siden 2005 samarbejdet om at sætte fokus på solbeskyttelse og kræft i huden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter