Markant fremgang hos dansk lyd-gigant
Det går bedre med salget af tv- og lydprodukter hos Bang & Olufsen, som i dag præsenterer et lovende kvartalsregnskab.
Gennem flere år har Bang & Olufsen haft det svært økonomisk. Men nu ser det endelig ud til at gå den rigtige vej for den hæderkronede virksomhed fra Struer, som præsenterer en mærkbar fremgang i sit seneste kvartalsregnskab for 2016/17.
Den samlede omsætning landede på hele 867 mio. kroner, hvilket er en stigning på 19 procent i forhold til samme periode sidste år. Samtidig viser regnskabet for andet kvartal noget så sjældent som et overskud på 23 mio. efter skat.
Ifølge Bang & Olufsen skyldes de gode takter lanceringen af en række nye produkter og et øget salg af både den klassiske B&O-serie og B&O Play, som er virksomhedens mere prisvenlige linje.
- Helt overordnet har resultaterne for første halvdel af året været i tråd med vores forventninger. De har samtidig bekræftet os i, at vi er på rette vej i forhold til resultatet for hele regnskabsåret, siger Henrik Clausen, CEO hos Bang & Olufsen.
Bang & Olufsens klassiske linje fik i andet kvartal en omsætning på 496 mio. kroner, mens B&O Play havnede på 371 mio. Det giver en stigning på henholdsvis 23 og 14 procent sammenlignet med sidste år.
Virksomheden driver i øjeblikket 474 butikker i hele verden. Antallet af shop-in-shops ligger på 174, ifølge regnskabet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter