Lars Larsens dyneimperium opgiver endnu et land
Planerne om at åbne butikker i en af Europas største lande bliver skrinlagt. Men Jysk har to andre muligheder i sigtekornet.
Politisk uro, flere terroranslag og senest en valutakrise har fået de europæiske turister til at finde nye rejsemål, som Politiken tidligere har skrevet. Og når efterspørgslen falder, følger priserne med.
Ligesom turisterne har gjort det, så dropper Jysk nu også Tyrkiet. I længere tid har Lars Larsens dyneimperium ellers haft planer om at gå ind i landet, skriver Finans.
- Det er aldrig godt, når en valuta er svag, da vi jo som udenlandsk detailkæde har en del varer med hjemmefra til en begyndelse, siger Jan Bøgh. Han er administrerende direktør i Jysk Nordic.
- Den inflation og devaluering, som aktuelt er i Tyrkiet, gør, at vi ikke længere overvejer en snarlig ekspansion der. Tyrkiet ligger tæt på Europa og vores nye lagercenter i Bulgarien. Men vi undersøger ikke på Tyrkiet i øjeblikket, fortsætter han.
Jysk Nordic-ledelsen ser nu på, om Israel eller Rusland skal være målet for den næste ekspansion.
Tidligere på året besluttede Jysk at stoppe aktiviteterne i Kina, hvor koncernen havde 13 butikker. Trods masser af erfaring med nye markeder lykkedes det aldrig at finde nøglen til at tjene penge i landet.
Jysk er ejet af den danske købmand Lars Larsen.
LÆS OGSÅ: Jysk Nordic sætter salgsrekord - igen
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter