Kreativ direktør forlader presset tøjmærke
En erfaren modemand har allerede haft sidste arbejdsdag hos et af de få tilbageværende mærker i dansk koncern.
Efter nøjagtig to år og otte måneder er Christoffer Lundman stoppet som kreativ direktør for Tiger of Sweden.
Det skriver Fashion Forum på baggrund af en pressemeddelelse fra IC Group, hvor Tiger of Sweden hører under, og en opdatering på Instagram fra hovedpersonen selv.
Ifølge pressemeddelelsen har parterne “gensidigt accepteret at gå forskellige veje.” Samme indtryk giver Christoffer Lundman selv.
- I sidste uge havde jeg mine sidste dage hos Tiger of Sweden. Jeg er beæret over at have haft muligheden for at stå i spidsen for det kreative arbejde gennem to et halvt år, skriver han på Instagram.
Tidligere har Christoffer Lundmand været hos flere store modehuse som Tom Ford, Burberry og hjemlandets Acne Studios, fremgår det hans cv på LinkedIn. Han er desuden uddannet fra den prestigefyldte skole Central Saint Martins, ligesom flere af branchens store kanoner
Efter nogle begivenhedsrige år kunne modekoncernen IC Group notere et underskud på 165 millioner kroner for 2018/19, hvor de to tilbageværende mærker - Tiger of Sweden og By Malene Birger - begge tabte omsætning.
Tiger of Sweden mistede 8,3 procent på toplinjen, som lød på 789 millioner kroner. Især salget i de fysiske butikker havde haft det svært, lyder en af forklaringerne i årsrapporten.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter