Kæmpe netbutik fordobler omsætningen i Danmark
Direktøren forventer, at netbutikken kan fylde noget af hullet fra Top-Toy og udelukker ikke endnu en fremgang på 100 procent.
Svenske Jollyroom - som handler med børnetøj, babyudstyr og legetøj på nettet - opnåede sidste år en omsætning på 164 mio. kroner i Danmark.
Det er en fordobling i forhold til 2017, skriver Børsen.
Ifølge direktøren er hullet efter Top-Toy med til at gøre fremtidsudsigterne gode. Han udelukker ikke en ny stigning på 100 procent i 2019, men tror mere på 60-70 procent.
- Vi forventer, at der er en rigtig god chance for, at vi kommer til at fylde noget af det marked allerede i foråret og sommeren, siger direktør Ole Sauer til Børsen.
- Det er stadig uvist, hvor mange butikker der bliver opkøbt af andre og kommer til at fortsætte med salg af legetøj, men der vil være kunder, der søger online, når deres lokale butik lukker, siger han.
LÆS OGSÅ: Direktør melder om et boomende legetøjssalg
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter