Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kæder lokker til tidligt julesalg

Foto: detailfolk.dk



Friday den 16 November 2012 kl. 11:23 af: Simone Hansen

Det gælder om at få de julegavekøbende kunder så tidligt i butikken som muligt, derfor lokker flere kæder med rabatter, hvis du køber dine gaver nu.

’Køb dine julegaver allerede nu og spar penge’. Nogenlunde sådan lyder budskabet bag flere tilbudskampagner fra blandt andre Fona og Matas.

I Fona har der i denne uge været såkaldt ’Gulemandsuge’, hvor reklamekataloget og plakater har været prydet af en gul julemand med tilhørende tekst: ’Køb dine julegaver i Fona inden 17.11 og spar’. Her har kunderne fået tilbud på kendte mærker såsom Phillips, Sony og Samsung, samt spil, film og hovedtelefoner.

- I november oplever vi som regel en vakuumperiode, hvor kunderne holder lidt igen, inden julehandlen rigtig begynder. Derfor ville vi gerne sætte ekstra gang i omsætningen på dette tidspunkt for de kunder som vil sparer på julegaverne men ikke vil gå på kompromis med kvalitet og mærke/modeller, og det har vi gjort ved at give priserne et ordentligt gok nedad og ugen kalder vi GULEMANDS-ugen, siger salgsdirektør i Fona Kim Lauritsen til detailfolk.dk

Forstærket konkurrence

Nogenlunde samme koncept laver Matas i øjeblikket for deres klubkunder i ’ClubMatas’. Under overskriften: ’Køb julegaverne nu’ forsøger de også at lokke kunderne til med f.eks. 25 procent på Shiseido-produkter.

- Vi vil gerne give vores kunder muligheden for at opnå en besparelse, når de vælger at købe julegaver hos os. På nogle produkter tilbyder vi en besparelse ved køb allerede nu, da vi ved, at konkurrencen bliver forstærket, jo tættere vi når frem mod jul. Samtidig er mange kunder glade for at starte deres julekøb tidligt, så juleperioden bliver en nydelse og tidspresset med opgaver ikke bliver for stort de sidste dage, inden der danses om juletræet, siger Informations- & miljøchef i Matas, Henrik Engberg Johannsen og tilføjer, at man før har prøvet de tidlige juletilbud af og har god erfaring med det.

Sat alle sejl til

I Fona er det første gang man har kørt en Gulemands-uge, og her er da også sat lidt flere sejl til. For eksempel har man i denne uge kunne støde på mænd klædt ud i gul julemandsdragt på Strøget i Aarhus og København, der deler pebernødder ud.

- På pebernødden sidder der et klistermærke med en kode. Koden kan tjekkes i de 2 strøgbutikker og har man den samme har kunden vundet en tur i biografen for 2, forklarer Kim Lauritsen.

Og selv om tilbudsugen ikke er omme endnu, lægger salgschefen ikke skjul på, at man indtil videre er tilfreds med resultatet af kampagnen.

- Vi kan allerede nu se, at det går rigtigt fornuftigt, og når ugen er omme evaluerer vi et lignende tiltag næste år.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD