Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Navneskift begyndte for 20 år siden
- Når de sidste butikker i Tyskland har skiftet navn, er det samtidig afslutningen på en mangeårig proces med at ensrette kæden.
- I april 2001 skiftede butikkerne i Danmark, Sverige og Finland navn fra henholdsvis Jysk Sengetøjslager, JYSK Bäddlager og JYSK Vuodevarasto til Jysk.
- Det har siden 2002 været navnet på alle de butikker, der er blevet drevet fra hovedkontoret i Danmark.
- Mange år senere - i 2020 - ændrede butikkerne i Østrig også navn til Jysk.
Kilde: Jysk
Alle butikker skal ind under det samme brand, lyder det fra Jysk, som nu har en stor opgave foran sig: 1.000 navneskift.
Da Jysk åbnede sine første tyske butikker i midten af 1980’erne, var det under navnet Dänisches Bettenlager.
Men nu bliver navnet på det tyske marked skiftet ud. De næsten 1.000 butikker, som boligkæden i dag er oppe på at have, kommer til at få det samme navn som resten af kæden: Jysk.
Operationen starter senere på året.
- Det er noget, vi har arbejdet med igennem længere tid uden at have en konkret tidsplan. Den har vi så nu, og det betyder, at vi kan informere kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere om, at ændringen sker i efteråret 2021, siger Jan Bøgh. Han er adm. direktør i Jysk, hvor han desuden bærer titlen President.
Gode erfaringer fra Østrig
I oktober sidste år skiftede butikkerne i nabolandet Østrig navn til Jysk, og det skræmte ikke kunderne væk. Tværtimod.
- Med navneskiftet kommer også nye koncepter, opdaterede butikker og ikke mindst nye produkter. Det tog kunderne i Østrig rigtig godt imod, og vi så en markant stigning i salget, inden butikkerne desværre måtte lukke ad flere omgange grundet coronavirus, siger Jan Bøgh.
De gode erfaringer har været med til at gøre beslutningen om at satse alt på Jysk-navnet nemmere for toppen i Jysk. Det har nemlig flere fordele.
- Vores fokus på skandinavisk inspirerede designs og nye koncepter er blevet taget rigtig godt imod i de lande, der tidligere blev styret fra Tyskland, som udover Østrig er Italien, Frankrig, Spanien, Schweiz og Portugal. Derfor mener vi, at det er en stor fordel at ensrette navn, koncept og sortiment hurtigst muligt.
LÆS OGSÅ: Ændring hos forbrugerne kan få Jysk til at gå udenom storcentre
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter