Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Jysk-direktør giver opskriften på et stærkere brand

Foto: Jysk



Tuesday den 19 December 2017 kl. 11:27 - Kilde: Dansk Markedsføring

Det kan betale sig at lade virksomhedens logo fylde lidt mindre, lyder en af erfaringerne fra direktør i Jysk Nordic.

For tre år siden lancerede Jysk en ny marketingstrategi. Målet var at løfte virksomhedens brand og lokke flere kunder i butikkerne.

Indsatsen har vist sig at give pote - antallet af kunder er vokset med 25 procent og målinger viser, at brandet er styrket. Det skriver Dansk Markedsføring, som har interviewet marketingdirektøren for Jysk Nordic, Michael Gade.

Tidligere har Jysk været forbundet med discount og lav kvalitet, fremhæver direktøren. For at lægge afstand til det omdømme, valgte Jysk at bruge begrebet "Scandinavian" som overordnet tema i strategien. Det har betydet store ændringer i alt fra tilbudsaviserne, butikkernes indretning og varernes emballage.

- Vi har for eksempel lagt et stort arbejde i vores foto-stil og hele vores billedsprog, hvor stilen er lagt markant om til en præsentation af produkterne i et væsentlig mere enkelt og lyst miljø. Samtidig vil du kunne se, at vores logo fylder mindre, og det tidligere ret farverige look er forsvundet, siger Michael Gade.

Som Detailfolk kunne berette om tidligere på måneden, opnåede Jysk Group en omsætning på 24,97 mia. kroner i 2016/17 - en stigning på syv procent og ny rekord. Resultatet gik frem med ni procent til 3,3 mia. kroner før skat.

LÆS OGSÅ: Jysk leverer rekord-regnskab

Læs hele artiklen på Dansk Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD