Jysk-direktør giver opskriften på et stærkere brand
Det kan betale sig at lade virksomhedens logo fylde lidt mindre, lyder en af erfaringerne fra direktør i Jysk Nordic.
For tre år siden lancerede Jysk en ny marketingstrategi. Målet var at løfte virksomhedens brand og lokke flere kunder i butikkerne.
Indsatsen har vist sig at give pote - antallet af kunder er vokset med 25 procent og målinger viser, at brandet er styrket. Det skriver Dansk Markedsføring, som har interviewet marketingdirektøren for Jysk Nordic, Michael Gade.
Tidligere har Jysk været forbundet med discount og lav kvalitet, fremhæver direktøren. For at lægge afstand til det omdømme, valgte Jysk at bruge begrebet "Scandinavian" som overordnet tema i strategien. Det har betydet store ændringer i alt fra tilbudsaviserne, butikkernes indretning og varernes emballage.
- Vi har for eksempel lagt et stort arbejde i vores foto-stil og hele vores billedsprog, hvor stilen er lagt markant om til en præsentation af produkterne i et væsentlig mere enkelt og lyst miljø. Samtidig vil du kunne se, at vores logo fylder mindre, og det tidligere ret farverige look er forsvundet, siger Michael Gade.
Som Detailfolk kunne berette om tidligere på måneden, opnåede Jysk Group en omsætning på 24,97 mia. kroner i 2016/17 - en stigning på syv procent og ny rekord. Resultatet gik frem med ni procent til 3,3 mia. kroner før skat.
LÆS OGSÅ: Jysk leverer rekord-regnskab
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter