Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Vinderne af en ny konkurrence, som henvender sig til iværksættere, kan prøve sig selv af som butiksejere.
En konkurrence fra Danske Shoppingcentre og butikskonceptet Censuum kan ende med at blive en hurtig genvej ind i den fysiske detailhandel.
Den heldige vinder får nemlig et tre måneders lejemål i et shoppingcenter stillet til sin rådighed.
For at deltage i konkurrencen skal man være iværksætter og have et sortiment af produkter, som kan sælges i en fysisk butik. Ellers er der frit slag i bolledejen.
- Vi ønsker at give startups og nye visionære koncepter en mulighed for at folde sig ud og markere sig i detailhandlen. Derfor tilbyder vi en unik mulighed for at prøve kræfter i en fysisk butik, der kan være det næste store skridt ind i detailhandlen, siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.
Konkurrencen er landsdækkende, og vinderne kan vælge at åbne sin butik i en af de mange shoppingcentre, som hører under Danske Shoppingcentre.
- Vi sætter lejemål til rådighed i de sidste tre måneder af 2022, hvor vinderne kan møde kunderne side om side med andre butikker og midt i en højspændt periode med Black Friday og julehandel, siger Lotte Vestergaard Skou, Head of New Bizz & Innovation i Danske Shoppingcentre.
Bryd igennem barrieren
En plads hos butikskonceptet Censuum er også en del af præmien.
Censuum er en slags fælles markedsplads,som man kender det fra eksempelvis Amazon - bare i fysisk form. I de to flagskibsbutikker bliver en lang række forskellige brands solgt side om side.
- Med denne konkurrence giver vi brands, som vil kunne fremmes ved en fysisk tilstedeværelse, en ekstraordinær mulighed for at bryde igennem barrieren til fysisk retail, siger adm. direktør i Censuum, Dion Guldbjerg.
Idéen til Censuum opstod, da stifterne så, hvordan mange nye virksomheder med en ansvarlig profil klarede sig godt online.
- Der var dog ofte en kompleksitet - eller en historie som skulle fortælles omkring produkterne, materialevalg, produktionsvalg osv. Derfor startede vi Censuum for at give disse brands et vindue udadtil, hvor det er muligt for kunderne at mærke, dufte, røre deres produkter, samt få fortalt deres historie, siger Dion Guldbjerg.
DOMMERNE
Deltagerne bliver bedømt af et dommerpanel bestående af en række profiler med erfaring fra branchen.
- Katrine Lee Larsen, indehaver af det bæredygtige badetøjsmærke Copenhagen Cartel.
- Louise Byg Kongsholm, trendforsker og adm. direktør af pej gruppen.
- Nicola Kragh Riis, indretningsekspert
- Camilla Balle, stifter af tøjvirksomheden Basic Apparel
- Carsten Holm, ejer af sko-brandet Woden
- Cecilie Vinde, medstifter af beauty-brandet Lavinde Copenhagen
LÆS OGSÅ: Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter