Irma går ind på det kinesiske marked
Der kan være millioner at hente for Coop, som netop har indgået en aftale om at sælge Irma-varer på det kinesiske marked.
Mens flere af kæderne i Coop tilsyneladende klarer sig dårligere end forventet og kæmper med millionunderskud, så har koncernen måske fundet en ny vej til at skabe balance i regnskabet.
Fra næste måned kan knap en milliard kinesiske forbrugere nemlig købe en stribe produkter fra Irma, afslører Coop i pressemeddelelse onsdag formiddag.
Indtrædelsen på det kinesiske marked er kommet i stand gennem et samarbejde med e-handelsplatformen Kaola.com, som er ejet af rigmanden William Dings selskab Netease. Han er Kinas femte rigeste mand.
- Vi ønsker at bringe sunde økologiske og garanteret allergi-frie varer til Kina og ser stor fordel i Irmas solide supply chain, siger William Ding, grundlægger og CEO af Kaola/NetEase, i pressemeddelelsen.
Satser på økologi
Fra begyndelsen vil Irma sælge sin egen kaffe, chokolade, marmelade, personlig pleje og Friends børnetøj. Men sortimentet vil gradvist blive udbygget - ikke mindst med økologiske og miljømærkede dagligvarer.
- Kinas voksende middelklasse efterspørger i stærkt stigende omfang dagligvarer i høj kvalitet. Irma har en enestående lang historie inden for økologiske, kvalitetssikrede og gennemkontrollerede varer. Derfor er det faktisk naturligt at stille disse varer til rådighed for de kinesiske forbrugere, siger Jens Visholm.
Markedsføringen sker gennem Neteases omfattende net af medier, som når ud til hovedparten af den kinesiske befolkning. Udover Irmas egen butik, vil man også sælge til andre virksomheder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter