IKEA afslutter CSR-kampagne
Salget af mere end 89.000 CSR-bamser og eventyrbøger i IKEA Danmark betyder, at møbelgiganten nu kan donere en stor sum penge til UNICEF og Red Barnet.
IKEA's danske kunder har i en nyligt afsluttet kampagne haft mulighed for at støtte børn i verdens fattigste områder.
Fra den 9. november og frem til den 3. januar har IKEA Foundation doneret 1 euro til UNICEF og Red Barnet for hvert tøjdyr eller eventyrbog, der er blevet solgt i IKEA.
I Danmark er der blevet langet mere end 89.000 tøjdyr og eventyrbøger over disken i de fem varehuse, og det betyder en donation på knap 670.000 kroner. På verdensplan er der doneret mere end 75 millioner kroner.
Mulighed for lokal støtte
Kampagnen er tilbagevendende og de danske kunder havde igen i år mulighed for at videredonere de købte tøjdyr til lokale formål, og dermed hjælpe globalt og støtte lokalt. Det betyder, at IKEA Danmark nu kan sende næsten 4.000 bløde bamser videre til udsatte børn i de fem varehuses lokalområder
- Vi vil gerne skabe en bedre hverdag for de dårligst stillede børn, og vi er enormt stolte over, at vores kunder vil tage del i den vision og være med til at gøre en forskel. Derfor vil jeg gerne sende en varm tak til vores kunder, som har været med til at gøre en forskel for de børn, som har det svært – både globalt og lokalt, siger Dennis Balslev, der er direktør for IKEA Danmark, i en udtalelse.
LÆS OGSÅ: IKEA i gavehumør: Sætter ekstra penge ind på kunders konti
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter