Ikea-kampagne med syv unge kunstnere viser lovende takter
I en ny kampagne sætter Ikea en gruppe unge kunstnere til at lave værker ud af produkter fra varehusene. Det er effektiv markedsføring.
En samling ukendte ansigter er lige nu blikfang for Ikea Danmark.
Det sker gennem kampagnen Gennembrud, hvor en gruppe af syv unge kunstnere har fået til opgave at skabe værker med hjælp fra Ikea-produkter.
Kunstværkerne bliver udstillet i varehuse, og mens Ikea bruger kunstnerne som hovedpersoner i en reklamekampagne, som lige nu bliver rullet ud på flere platforme - fra plakater i bybilledet, på de sociale medier og i tv-reklamer.
- Selvom vores samfund har været lukket ned, har en hel generation af talenter knoklet videre. Det er dem, vi nu vil give nogle bedre forudsætninger for at udkomme og få deres gennembrud, siger Henriette Ekholm, indretningschef i Ikea Danmark, i en pressemeddelelse.
Til mediet Dansk Markedsføring forklarer Anne Krog, der bærer titlen Country Marketing, Consumer & Customer Insights Manager hos Ikea Danmark, at kampagnen indtil videre har været effektiv på nettet.
Blandt andet har den skaffet 57 procent mere trafik til ikea.dk end tilsvarende kampagner, mens brugerne bruger dobbelt så lang tid i det digitale univers i forhold til andre kampagner.
- Dertil kommer, at vores post-tests af filmen viser, at den opleves som meningsfuld, anderledes og involverende, samt at den forventes at styrke IKEA’s Brand Equity, siger Anne Krogh til Dansk Markedsføring.
De syv kunstnere i kampagnen er:
- Paul McNulty // 25 år // billedkunstner // Autodidakt // Udstilling hos IKEA Gentofte
- Chris Calmer // 25 år // kunstfotograf // Autodidakt // Udstilling hos IKEA Taastrup
-Linda Anna Nyvang // 25 år // tekstildesigner // Det Kongelige Akademi // Udstilling hos IKEA Odense
-Dagmar Milthers // 27 år // lys // Aalborg Universitet // Udstilling hos IKEA Aalborg
- Rosa Lützen // 26 år // tekstildesigner // Det Kongelige Akademi // Udstilling hos IKEA Aarhus
- Andrés Beltran // 28 år // Lyddesigner // Det Jyske Musikkonservatorium i Aalborg på linjen ‘Elektronisk Lyd og Musik’ // Digital udstilling
- Otto Bjørn Rønhof // 21 år // poet // Autodidakt // Digital udstilling
LÆS OGSÅ: Dansk popstjerne er med i det seneste påfund fra Ikea
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter