Her ville danskerne være mest stolte over at arbejde
På ny rangliste over virksomheders omdømme sætter detailhandlen et meget beskedent aftryk.
Normalt plejer detailhandlen at blande sig i toppen, når analysebureauet YouGov præsenterer ranglister på baggrund af deres BrandIndex.
Tidligere på året formåede Rema 1000 eksempelvis at løbe af med sejren som det brand, de danske forbrugere taler allerbedst om. Men nu bliver der gjort en undtagelse.
På listen over de virksomheder, som danskerne ville være mest stolte over at arbejde for, er der så godt som støvsuget for detailvirksomheder.
De to første pladser går til giganterne Lego og Bang & Olufsen, som godt nok driver butikker, men mest er kendte for deres produkter. Tredjepladsen snupper Mercedes-Benz.
Discountkæderne Aldi og Lidl hører til de brands, som er steget mest i graderne siden den sidste måling. Men de har stadig en score på henholdsvis -15,3 og -4,0. At de er i minus betyder, at flertallet ville være flove over at arbejde i de to kæder.
Top 10
Omdømme-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne om, hvilke varemærker de ville være stolte eller flove over at arbejde for (Kilde: YouGov).
01: Lego (omdømme-score: 47,1)
02: Bang og Olufsen (38,0)
03: Mercedes-Benz (35,8)
04: Audi (33,6)
05: BMW (30,6)
06: SAS (29,0)
07: Volvo (27,9)
08: Københavns Lufthavne (27,8)
09: Tesla (27,7)
10: DR (27,1)
LÆS OGSÅ: Se top 10: Butikskæde er landets bedst omtalte brand
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter