H&M i stærk fremgang
Den svenske gigant går frem på både top- og bundlinje i første halvår af 2014.
Årets første halvår har været godt for H&M.
Den svenske kæde kan i sin netop offentliggjorte halvårsrapport melde om en omsætningsfremgang på 17 procent til 69,9 milliarder svenske kroner (ca. 57,9 milliarder danske kroner).
Endnu bedre ser det ud for den svenske modegigants resultat for første halvår, der er vokset med 19 procent til 11,1 milliarder svenske kroner kroner (ca. 9,2 milliarder danske kroner).
Det er især andet kvartal, der trækker op.
- Vi har haft et godt andet kvartal med en stærk stigning i både salg og indtjening samt en øget markedsandel. Kollektioner, der er blevet taget godt imod, og en fortsat stærk ekspansion førte til en omsætningsfremgang, lyder det blandt andet fra adm. direktør Karl-Johan Persson i en udtalelse.
Han fremhæver, at det er alle modegigantens koncepter (H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday og H&M Home), der har haft et godt andet kvartal.
Fokus på flere kanaler
H&M fortsætter med at fokusere på en multi channel-strategi. Derfor åbner kæden senere i år onlinebutikker i Spanien, Italien og Kina, mens den svenske gigant efter planen åbner onlinebutikker på 8-10 nye markeder næste år.
I april åbnede H&M sin første butik i Australien. Den har de australske kunder taget godt i mod, og senere i år forsøger kæden sig igen på helt nye markeder, når den slår dørene op til butikker i Indien og Filippinerne.
I første halvår havde H&M en nettilgang på 153 nye butikker og kæden regner med i alt at åbne 375 nye butikker i 2014, hvoraf de fleste vil slå dørene op i USA og Kina. I alt havde H&M 3.285 butikker per 31. maj i år mod 2.908 samme tidspunkt sidste år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter