Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Genbrugsbutikker jagter kunder med ny kampagne

Skuespiller Marie Bach Hansen fra Arvingerne er en af de kendte personligheder, der stiller op i et nyt magasin fra Røde Kors udelukkende stylet i genbrugstøj.
Foto: Katrine Rohrberg



Fredag den 9 maj 2014 kl. 08:51 af: Freja Thorbech - 0

Danmarks største detailkæde for genbrugstøj vil vise kunderne, at der ligger modeskatte og venter rundt om i kædens 231 butikker.

Røde Kors Genbrugsbutikker vil lære de modebevidste kvinder mellem 15 og 35 år at gå i genbrugsbutikker.

Med en ny kampagne, der er lavet i samarbejde med reklamebureauet Marketsquare, sætter kæden fokus på mode og stil i forsøget på at gøre kvinderne opmærksomme på de mange modeskatte, der ligger gemt rundt om i genbrugsbutikkerne.

Kampagnen, der startede 8. maj, inkluderer udgivelsen af Røde Kors’ allerførste modemagasin, Stil, der består af en perlerække af Danmarks bedste modefotografers pletskud af kendte personligheder som Oh Land, Nik & Jay og Joey Moe – udelukkende stylet i tøj fra Røde Kors Butikker.

- Vi kunne tydeligt se, at Røde Kors Butikker havde en fast kundegruppe af primært lidt ældre kvinder, der handlede der for den gode pris. Vi kunne også se, at de yngre kvinder handlede fashion-genbrug, men at de ikke fandt vej til Røde Kors, da de ikke troede på muligheden for at gøre mode-fund, siger Jens Thrane-Møller, der er adm. direktør hos Marketsquare, i en udtalelse.

Det er god stil

Kampagnen lanceres under navnet 'Det er god stil', der ikke blot henviser til moden, men også minder om Røde Kors' hjælpearbejde.

- Vi er glade for, at fashion-budskabet sidder forrest i bussen, om man vil, men at vi samtidig minder om, at man ved at handle i Røde Kors Butikker støtter vores Røde Kors arbejde direkte, forklarer Tina Donnerborg, der er chef for kommercielle aktiviteter i Røde Kors.

Målet med kampagnen er øget kundestrøm i butikkerne, mens man samtidig håber at opnå en repositionering hos de yngre, mode-interesserede kvinder. Derfor er det nødvendigt at bevise, at der er masser af god stil på bøjlerne i Røde Kors Butikker, hvis man blot ser mulighederne. Og det er netop muligheder og inspiration, som modemagasinet byder ind med. Magasinet kan kun fås i butikkerne og er dermed et godt udgangspunkt for at skabe kundestrøm – og et argument for efterfølgende besøg.

Kampagnen er også synlig rundt om i bybilledet i København, hvor der blandt andet kører et spot på skærmene i S-togene, mens Røde Kors Butikkernes facader er dækket med plakater.

Medarbejderne i Røde Kors Butikkerne er frivillige, og vælger derfor selv, om de vil bakke op. Det har 110 butikker valgt at gøre.

LÆS OGSÅ: Børnetøjskæde hopper med på genbrugsbølgen



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD