Genbrugsbutikker jagter kunder med ny kampagne
Danmarks største detailkæde for genbrugstøj vil vise kunderne, at der ligger modeskatte og venter rundt om i kædens 231 butikker.
Røde Kors Genbrugsbutikker vil lære de modebevidste kvinder mellem 15 og 35 år at gå i genbrugsbutikker.
Med en ny kampagne, der er lavet i samarbejde med reklamebureauet Marketsquare, sætter kæden fokus på mode og stil i forsøget på at gøre kvinderne opmærksomme på de mange modeskatte, der ligger gemt rundt om i genbrugsbutikkerne.
Kampagnen, der startede 8. maj, inkluderer udgivelsen af Røde Kors’ allerførste modemagasin, Stil, der består af en perlerække af Danmarks bedste modefotografers pletskud af kendte personligheder som Oh Land, Nik & Jay og Joey Moe – udelukkende stylet i tøj fra Røde Kors Butikker.
- Vi kunne tydeligt se, at Røde Kors Butikker havde en fast kundegruppe af primært lidt ældre kvinder, der handlede der for den gode pris. Vi kunne også se, at de yngre kvinder handlede fashion-genbrug, men at de ikke fandt vej til Røde Kors, da de ikke troede på muligheden for at gøre mode-fund, siger Jens Thrane-Møller, der er adm. direktør hos Marketsquare, i en udtalelse.
Det er god stil
Kampagnen lanceres under navnet 'Det er god stil', der ikke blot henviser til moden, men også minder om Røde Kors' hjælpearbejde.
- Vi er glade for, at fashion-budskabet sidder forrest i bussen, om man vil, men at vi samtidig minder om, at man ved at handle i Røde Kors Butikker støtter vores Røde Kors arbejde direkte, forklarer Tina Donnerborg, der er chef for kommercielle aktiviteter i Røde Kors.
Målet med kampagnen er øget kundestrøm i butikkerne, mens man samtidig håber at opnå en repositionering hos de yngre, mode-interesserede kvinder. Derfor er det nødvendigt at bevise, at der er masser af god stil på bøjlerne i Røde Kors Butikker, hvis man blot ser mulighederne. Og det er netop muligheder og inspiration, som modemagasinet byder ind med. Magasinet kan kun fås i butikkerne og er dermed et godt udgangspunkt for at skabe kundestrøm – og et argument for efterfølgende besøg.
Kampagnen er også synlig rundt om i bybilledet i København, hvor der blandt andet kører et spot på skærmene i S-togene, mens Røde Kors Butikkernes facader er dækket med plakater.
Medarbejderne i Røde Kors Butikkerne er frivillige, og vælger derfor selv, om de vil bakke op. Det har 110 butikker valgt at gøre.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter