Gammel modekoncern har succes med ny business-afdeling
Et år efter lanceringen gør modekoncern status på sin business-afdeling. - Vi har travlt, siger chefen.
Efter mere end 110 år i branchen besluttede den gamle modekoncern Kaufmann at gå ind på B2B-markedet i 2018.
Satsningen har haft held med at ramme et hul i markedet og nyder godt af en pæn efterspørgsel. Sådan lyder status i hvert fald fra Henrik Overgaard, som er chef for Kaufmann Business.
- Det ser ud til, at virksomhederne har tørstet efter at købe eksklusivt firmatøj fra topbrands, for vi har haft travlt, siden vi startede op i efteråret, siger han i en pressemeddelelse.
- Sortimentet i vores Business-afdeling er præcis det samme som hele vores butikssortiment, så hvis man en lørdag formiddag er på shoppingtur og falder over en flot skjorte i en af vores butikker, så har man mulighed for at indkøbe den til sin arbejdsplads, fortsætter han.
Kunderne i business-afdelingen kan få oprettet deres egen netbutik, hvor medarbejderne selv kan gå ind og vælge det tøj, de har brug for.
Koncernen driver 18 Kaufmann-butikker i hele landet og to butikker under navnet Axel. Ungdomskæden Quint er også en del af Kaufmann og har tyve butikker i alt. Kaufmann blev grundlagt som Flipcentralen helt tilbage i 1908.
LÆS OGSÅ: Stræbsomt herretøjsbrand har taget hul på detailsatsningTilføj
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter