Føtex udnævner ny direktør med international erfaring
FAKTA
Anja Madsens CV
2020 - : Føtex, Salling Group
- Executive Vice President (Kædedirektør, føtex)
2012 - 2020: Sainsbury’s (UK)
- Head of Stores
- Head of Retail Labour Transformation
- Head of Online Operations
- Head of Strategy
2007 - 2012: Tesco (UK)
- Programme Manager, Supply Chain
- Step Change Manager
- Operations Development Manager
- Firm Building and People Development
2004 - 2007: LifeScan - Johnson & Johnson (UK/Spanien)
- Marketing Manager EMEA
Kilde: Salling Group
Efter mange år i udlandet har den nye Føtex-direktør en værktøjskasse, der hidtil er uset i dansk detailhandel, siger topchefen.
44-årige Anja Madsen overtager posten som direktør i Føtex. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse torsdag formiddag.
Siden 2007 har hun arbejdet for to af Storbritanniens største detailkæder - først hos Tesco og siden Sainsbury’s. Men nu vender hun altså hjem.
- Anja kommer med en særdeles stærk baggrund fra nogle af de allerdygtigste indenfor retail, siger Per Bank. Han er administrerende direktør i Salling Group.
- Med en værktøjskasse, der er hidtil uset i dansk detailhandel, og med sin kundeindsigt og sit utrættelige fokus på kunder er hun den helt rette til at bygge videre på føtex’ gode udvikling. Derudover kommer hun i kraft af sit gåpåmod og sine personlige værdier til at yde et markant bidrag til vores øverste ledelsesteam, til føtex og til hele Salling Group, siger han.
Efter planen tiltræder Anja Madsen til september.
Et attraktivt brand
Sammenlagt har Anja Madsen tilbragt 26 år af sin karriere i udlandet. Senest stod hun i spidsen for Sainsbury’s - der er Storbritanniens næststørste reailer - supermarkeder og convenience-butikker i London.
Ifølge hende selv lå det ikke i kortene at vende tilbage til Danmark.
- At stille sig i spidsen for føtex er en mulighed, som er meget svær at takke nej til. Jeg er utroligt taknemmelig for at have lært så mange dele af retail at kende, som jeg har haft mulighed for i Sainsbury’s og Tesco, siger hun og fortsætter:
- Føtex har et særdeles attraktivt brand som kvalitetssupermarked, der samtidig er fuldt konkurrencedygtigt med discountbutikkerne. Jeg ser utrolig meget frem til at blive en del af en stærk organisation, der stadig har betydeligt potentiale indenfor online og convenience, og hvor vi virkelig kan gøre en forskel for vores kunder i hverdagen.
Anja Madsen afløser Thor Jørgensen, der hidtil har været ansvarlig for både føtex og e-commerce & digital i Salling Group. Han vil fremover koncentrere sig om Salling Groups digitale aktiviteter.
LÆS OGSÅ: Kædedirektør stopper efter en lang karriere i Coop
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter