Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fransk supermarkedsgigant fjerner kendte brands fra hylderne

Foto: detailfolk.dk



Monday den 17 September 2018 kl. 11:26 - Kilde: Retail Detail

Som et eksperiment har fransk supermarkedskæde støvsuget fire butikker for næsten alle kendte mærkevarer.

Fire franske supermarkeder i den enorme Carrefour-kæde har fjernet op til 80 procent af de kendte mærkevarer fra hylderne.

Det skriver Retail Detail, som har historien fra en fransk detailblogger.

Eksperimentet skal vise, om kunderne er villige til udelukkende at købe private label-varer - altså varer fra koncernens egne mærker.

Tidligere på året præsenterede topchef Alexandre Bompard en ny strategi for Carrefour, som blandt andet sigter efter at løfte privat label-salget, så det kommer til at udgøre 33 procent af den samlede omsætning.

Ifølge en opgørelse fra Deloitte er Carrefour verdens niende største detailselskab med sine 12.300 butikker i 30 lande. Den årlige omsætning ligger på over 88 mia. euro.

Mest kendt er nok kæden af supermarkeder under koncernens eget navn.

LÆS OGSÅ: Her er verdens største detailselskaber

Læs hele artiklen på Retail Detail


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD