Flying Tiger afslører næste træk i international storoffensiv
FLYING TIGER COPENHAGEN
Butikskæden har 856 butikker fordelt på 26 lande.
Hovedtal opgjort i DKKm
Omsætning
2020: 3,405.7
2019: 5,149.5
2018: 5,252.2
EBIT
2020: (776.5)
2019: 76.1
2018: (210.0)
Årets resultat efter skat
2020: (1,542.3)
2019: (223.6)
2018: (541.4)
Kilde: Zebra A/S, Annual Report 2020
En vigtig brik er faldet på plads i Flying Tigers plan for ekspansion, bekræfter topchefen. Potentialet er stort.
Flying Tiger Copenhagen åbner snart butikker i De Forenede Arabiske Emirater, hvor Dubai er den største og mest kendte by.
Det sikrer en aftale med et lokalt detailselskab - The Azadea Group - som driver butikker i området for flere forskellige brands, skriver Finans og advokatfirmaet Plesner, som har bistået med rådgivning.
- Det er endnu en vigtig aftale i vores nye ekspansionsplan, siger Martin Jermiin, adm. direktør i Flying Tiger Copenhagen, til Finans.
- Målet er fortsat 200 butikker over de næste par år. Vi kan ikke for nuværende definere, hvor mange butikker der indgår i forretningsplanerne for de enkelte nye lande. Men det er aftaler med stort potentiale, siger Martin Jermiin.
Tidligere har Flying Tiger Copenhagen også fået aftaler i stand, som sender butikskæden ind på markederne i Saudi Arabien og Israel.
Høje ambitioner og kæmpe underskud
Da Flying Tiger Copenhagen fremlagde årsregnskabet i juni måned, var det med et voldsomt underskud på 1,5 milliarder kroner.
Restriktionerne under coronakrisen havde i lange perioder gjorde det tæt på umuligt at holde forretningen kørende, lød forklaringen fra topchefen, som dog ikke havde mistet modet.
Med investeringsselskabet Treville ombord som nye ejere blæste Flying Tiger Copenhagen til angreb midt i de svære tider. En strategi med de tre hovedpunkter digital udvikling, inspirerende produkter og international ekspansion skulle få væksten tilbage.
- Det betyder, at vi åbner mere end 200 nye butikker i de kommende to år. Efter et hårdt 2020 i skyggen af pandemien ser vi nu fremad og er igen klar til vækst, sagde Martin Jermiin i juni.
- I samarbejde med tredjeparter vil vi styrke onlinesalget og vores digitale platforme i Europa. Vi vil møde vores kunder på de platforme, de bruger, og stadig give dem Flying Tiger Copenhagen-oplevelsen, sagde Martin Jermiin.
LÆS OGSÅ: Livsnerven forsvandt: Nu står Flying Tiger med milliardunderskud
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Flying Tiger blæser til storoffensiv trods grimme udsigter
Flying Tigers nye formand er sikker: Selskabet kommer til at overleve
Flying Tiger får ny ejer: Stifter giver afkald på ejerskab af livsværk
Succes giver Flying Tiger digitalt vokseværk
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter