Fælles kampagne skal overbevise de unge om detailbranchen
En stort anlagt brandingkampagne er lige nu i støbeskeen. Den skal få detailbranchen til at stå stærkere blandt de unge.
Til efteråret starter den stort anlagte brandingkampagne ”Altid i forandring”, som skal overbevise flere unge om at gøre karriere i detailbranchen.
Initiativtageren er Det Faglige Udvalg for Detailhandelsuddannelser, skriver Dansk Erhverv.
- Ambitionen for brandingkampagnen er at danne en fælles fortælling der kan vise fagligheden, fællesskabet og dynamikken i detailbranchen, så flere motiverede kandidater for øjnene op for mulighederne i branchen og aktivt tilvælger uddannelsen, skriver Dansk Erhverv og fortsætter:
- Brandingkampagnen skal være en fælles platform for branchens virksomheder, organisationer og erhvervsskoler, hvorfra man kan kommunikere de gode budskaber ud fra.
Som en del af indsatsen bliver der udviklet en hjemmeside, hvor interesserede kan finde information om detailuddannelsen, jobbet som faglært og søge i en jobportal.
Der bliver også produceret materiale som logoer, film og billeder, som kan bruges i virksomhedernes egen markedsføring.
Dansk Erhverv, HK Handel og Det Faglige Udvalg for Detailhandelsuddannelserne holder et informationsmøde om kampagnen den 17. august på Børsen i København. Læs mere her.
LÆS OGSÅ: Årets bedste detailelev lykkedes med en svær lancering
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter