Flere nye ledere er kvinder
Andelen af kvinder i dansk ledelse fortsætter med at vokse, viser en ny opgørelse.
Der kommer fortsat flere stiletter rundt om på ledelsesgangene i de danske virksomheder.
En ny opgørelse fra Lederne viser, at 38 procent af interesseorganisationens nye medlemmer i 2014 var kvinder, skriver Lederne Mandag.
Det betyder, at de kvindelige leder nu udgør 28,38 procent af medlemsskaren mod 27,55 procent ved udgangen af 2013.
På trods af den positive udvikling, mener direktør hos Lederne Vibeke Skytte, at det endnu er for tidligt at glæde sig alt for meget. Hun siger til Lederne Mandag, at det ikke er et mål i sig selv, at få en fifty-fifty fordeling, men at der er mange fordele ved mangfoldig ledelse. Der skal man fortsætte det målrette arbejde med at få flere kvinder i ledelse.
LÆS OGSÅ: Her er forskellene på mandlige og kvindelige chefer
Læs hele artiklen på Lederne MandagFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter