Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fem gode råd til fremtidens detailledere fra IKEA’s talentmanager

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 17 April 2018 kl. 10:42 af: Dennis Clausager

Konkurrence, øger kravene til de ledere der fremover skal skabe succes i detailhandlen. Sådan lyder det fra Ikea, der samtidig giver fem gode råd til succes.

Hos Ikea er man i øjeblikket i gang med at rekruttere de ledere, der skal indgår i virksomhedens ledertraineeprogram. Og her er man særligt opmærksom på det forandrede detaillandskab, og hvordan det influerer på de profiler, der skal forme morgendagens detail. Ikea’s Talent manager Charlotte Jensen, giver her nogle råd med på vejen.

Stærk forretningssans

Ifølge Charlotte Jensen er det fortsat en af de gamle detaildyder, der er et afgørende konkurrenceparameter for detailbranchen.

- Detailhandlen gennemgår i disse år store forandringer. I takt med en øget konkurrence, særligt online, er det vigtigere end nogensinde før, at medarbejderne kan sætte sig ind i kundernes behov. Den gode kundeoplevelse er nemlig afgørende for, hvor forbrugerne handler – og her er der skarp konkurrence ikke bare fra den øvrige detailhandel, men også fra udbydere af oplevelser, rejser og et væld af andre forbrugertilbud, lyder forklaringen fra Charlotte Jensen.

- Udviklingen betyder, at dygtige ledere kommer til at spille en endnu mere central rolle fremover. Der er brug for ledere, som både har en stærk forretningssans, tør udfordre status quo i den daglige drift og har en menneskelig forståelse, så de kan skabe en god oplevelse for hver enkelt kunde.

Fem gode råd

Charlotte Jensen har samlet fem gode råd til kommende ledertrainees:

1) Brug dit personlige drive
Detailbranchen byder på en hektisk og spændende hverdag, hvor ikke to dage er ens. Har du det rette drive, er det en branche, hvor du i rekordfart kan udvikle dine kompetencer og vokse med opgaven.

2) Du skal elske at have med mennesker at gøre
Uanset hvilket niveau, du arbejder på, er detailhandlen en branche, hvor du arbejder med mennesker. At få energi af at kunne hjælpe andre – hvad end det er kunder eller kolleger – er en stor force.

3) Stil spørgsmål og tag chancer
Branchen er i rivende udvikling. Derfor er der brug for talenter, der kan være med til at forny og forbedre virksomheden, så forretningen også opleves som relevant for kunderne i fremtiden.

4) Tag ansvar for at udvikle både dig selv og andre
Detailhandlen er en branche med meget frihed og ditto store forventninger. Tager du ansvar for din egen og dine kollegers udvikling, er der store muligheder for at forme din karriere i den retning, du drømmer om.

5) Sæt dig mål og opnå resultater
Når du viser, at du skaber synlige resultater for forretningen og i udviklingen af dine medarbejdere, åbner det døre til næste skridt i din karriere.

LÆS OGSÅ: Hos Ikea handler talentudvikling mere om personlighed end eksamensbeviser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD