En rebranding skal styrke indtjeningen i Jensens Bøfhus
Den hårdt prøvede spisekæde taber stadig millioner, viser de nye årsregnskaber. En rebranding skal hjælpe forretningen på vej.
Bøffer skal ikke have særlig længe på panden, før de er gennemstegt. Anderledes ser det ud med bundlinjer, hvor den røde farve kan være meget genstridig.
I Jensens Bøfhus kæmper de således stadig med at bryde den efterhånden lange stime af underskud. Det viser de seneste årsregnskaber, som netop er fremlagt.
Selskabet Jensen's Bøfhus A/S, som står for driften af kædens restauranter, tabte 12,5 millioner kroner i 2021, og det er nogenlunde på niveau på med året før.
For at styrke forretningen vil ledelsen arbejde på at højne gæsteoplevelsen og “rebrande Jensens Bøfhus som en elsket klassiker”
- Det er afgørende for at virksomheden kan styrke sin position i markedet og øge indtjeningen, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Kendskabet til Jensens Bøfhus er meget højt, men for at kunne tiltrække nye gæster skal Jensens Bøfhus udvikles og plejes. Gæsterne skal i 2022 have en endnu bedre oplevelse når de besøger vores restauranter, og derfor er arbejdet med medarbejder- og lederudvikling prioriteret i 2022.
Jensens Bøfhus-kæen består af 21 restauranter i Danmark, fem i Sverige og en i Norge. Det samlede antal gæster i løbet af 2021 var cirka 1,6 mio.
Ingen hjælpepakker
I årsregnskabet for hele koncernen - Jensen's Food Group A/S - lyder underskuddet på 33 millioner kroner, mens omsætningen faktisk stiger en smule til 365 millioner.
2021 har været præget af nedlukningerne under coronakrisen, hvor Jensens Bøfhus samtidig har været afskåret fra at benytte sig af hjælpepakkerne.
- Det er således ledelsens vurdering, at der mangler et tocifret millionbeløb. Dette forfølges ad retslig vej, hvor det er muligt, skriver ledelsen i årsrapporten.
I det indeværende regnskabsår regner kocnernen med en omsætning på omkring 505 millioner kroner og en bundlinje på fem millioner.
LÆS OGSÅ: Svensk kæde tager hul på nyt kapitel i dansk ekspansion
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter