Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

En masterclass i detailhandel er det seneste værn mod butiksdød

Foto: detailfolk.dk



Friday den 5 August 2022 kl. 06:00 af: Redaktionen

For at ruste butikkerne til at konkurrere med nethandlen er lokale kræfter gået sammen for at skabe en masterclass i detailhandel.

Niels Adolfsen er center manager i Aalborg Storcenter, og så er han initiativtager til en masterclass i detailhandel, som skal klæde det nordjyske butiksliv endnu bedre på til at stå imod konkurrencen fra nethandlen.

Første omgang af kurset løber af stablen over fem tirsdage fra den 30. august.

- Der er ingen tvivl om at corona har ændret den måde vi handler på i dag, og at mange butikker har svært ved at sælge lige så meget som før corona, siger Niels Adolfsen i en pressemeddelelse.

Ifølge ham er 25 procent af alle butikker i Nordjylland i fare for at lukke, hvis ikke der bliver taget affære og nethandlen dermed får en endnu større bid af det samlede detailsalg i området.

Nye tider - Nye måder

Kurset er et såkaldt KOMPAS kompetenceudviklingsprojekt til nordjyske virksomheder, og derigennem har det været muligt at hente økonomisk støtte.

- Nye tider kalder på nye måder at gøre tingene på. Under COVID-19 har mange virksomheder på rekordtid måttet nytænke. Vi blev hurtigt enige om, at en masterclass, der gør personalet dygtigere, er en optimal måde at hjælpe butikkerne på, siger Hanne Søe-Christiansen fra Erhvervshus Nordjylland, som også er med i projektet.

Selve indholdet i masterklassen er udviklet af udvalgte butikschefer fra Aalborg. Fem punkter bliver der sat særligt fokus på:

  1. Butikscheferne skal uddannes i ledelse, så de kan gøre deres ansatte endnu dygtigere og endnu gladere for at gå på arbejde.
  2. De ansatte i butikkerne skal trænes til at blive bedre til at sælge og udnytte de fordele det giver, at kunden står i butikken.
  3. Butikkerne skal blive bedre til at planlægge kundens vej gennem butikken, nøjagtig ligesom netbutikker optimere deres hjemmeside til at sælge mest, og som McDonalds, der har øget deres salg helt vildt, ved at optimere på kundens vej gennem deres restauranter.
  4. Butikkerne skal lære hvordan de bruger online markedsføring på lige vilkår med nethandlen, og hvordan de forskellige typer af markedsføring påvirker salget i dens butik.
  5. Butikkerne skal være bedre til at fortælle hvad de gør for at passe på den verden vi alle sammen lever i.

LÆS OGSÅ: Peger på en afgørende svaghed i kampen mod butiksdød



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD