Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Elgiganten ser forbi krisen: Mange nye varehuse på vej

Foto: PR-foto



Monday den 3 October 2022 kl. 11:54 af: Kristian Holgersen

Topchefen for Elgiganten glæder sig over endnu et stærkt årsregnskab og løfter i samme ombæring sløret for ambitiøse vækstplaner.

Sidste år kunne Elgiganten fremvise de bedste resultater nogensinde, og i det netop offentliggjorte årsregnskab holder elektronikkæden niveauet.

Fra maj 2021 til og med april 2022 opnåede Elgiganten en samlet omsætning på lige over syv milliarder kroner, mens overskuddet før skat beløber sig til 131,4 millioner kroner.

Den slags tal er sød musik i ørene hos den adm. direktør, Peder Stedal. Især med tanke på den aktuelle krise, som lige nu hænger over økonomien.

- Det er et meget tilfredsstillende resultat i et marked med udfordringer. Ikke mindst fordi vi i perioden har investeret kraftigt i fremtiden og står godt rustet til at konsolidere vores position som markedsleder i Danmark, siger Peder Stedal og fortsætter:

- Det er ekstra vigtigt, fordi vi forventer, at krisen med afmatning og lavere købekraft hos forbrugerne samt de globale udfordringer med leverancer, vil fortsætte i resten af 2022 og ind i 2023. Det kommer naturligvis også til at påvirke Elgiganten i den kommende tid, men vi ser tingene i et længere perspektiv, siger han.

Flere varehuse

I løbet af de kommende to år vil Elgiganten åbne mindst 10 nye varehuse, forklarer topchefen, som har en række større investeringer i ærmet.

Flere af de eksisterende varehuse skal moderniseres, mens der også bliver plads til at lancere et helt nyt koncept i form af et outletvarehus.

- Vi er meget stærke både på fysiske butikker og onlinesalg, og den kombination er nøglen til, at det går godt. Kunderne kan godt lide, hvor ubesværet de kan kombinere online-handel med fysiske butikker, når de køber hos os, siger Peder Stedal.

- Man kan fx bestille online, eller liveshoppe og hente lokalt. Man kan bytte i et varehus, selvom man har bestilt online og i det hele taget nemt komme i kontakt med os. Det styrker kunderelationen og vores mulighed for at give god rådgivning. Kundetilfredshed er motoren i vores succes. Den stiger støt og ligger nu rekordhøjt på næsten 95 proent. Det er jeg meget stolt af, siger han.

Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og havde ved årets regnskabsafslutning over 2.300 medarbejdere fordelt på 40 varehuse landet over samt netbutikken Elgiganten.dk.

LÆS OGSÅ: Elgiganten lancerer samarbejde med Microsoft



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD