Ejer af børnetøjsbrand skovler penge ind
Et børnetøjsmærke, stort set uden fysiske butikker eller traditionelle forhandlere, præsenterer endnu et overskud til samlingen.
Marianne Hoffmann tjener gode penge på sit aarhusianske børnetøjsmærke PompdeLux, der udover et par outletbutikker, hverken har brand-butikker eller forhandlere i traditionel forstand.
Siden 2006 har PompdeLux brugt konceptet home shopping, der nok er mest kendt i den brede befolkning for salg af Tupperware. Ser man på de seneste fem årsregnskaber, lyder overskuddet på hele 100 mio. kroner.
I regnskabsåret 2016/17 ender resultatet på 16,7 mio. kroner - en fordobling sammenholdt med 2015/16, hvor nøgletallene blev påvirket af restrukturering af selskabet og en flytning, som Detailfolk berettede om.
Udover hone shopping driver PompdeLux også en netbutik.
Stifter forlod selskabet
I 2015 valgte medstifter Pia Holmen Møller at træde ud af projektet. Marianne Hoffmann købte hendes andel og overtog dermed det fulde ansvar for virksomheden.
- Vi har en forretningsmodel i dag, hvor vi gennem vores Shopping Advisors er meget tæt på kunderne – ja i praksis sidder vi i deres stuer – og har dermed et virkelig godt billede af hvilke behov og ønsker, de har, sagde Marianne Hoffmann dengang i en pressemeddelelse.
- Den viden vil vi bruge i udviklingen af en ny digital platform, som skal bringe os endnu tættere på vores kunder og forstærke deres positive oplevelse af Pompdelux og værdien af vores produkter, fortsatte hun.
LÆS OGSÅ: Pompdelux går voldsomt tilbage
Læs hele artiklen på Finans
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter