Direktør finder planerne for international ekspansion frem igen
Inden længe kan dansk spisekæde ende med at have størstedelen af sine restauranter i udlandet. Direktøren har indledt jagten på lokaler.
Efter en ufrivillig pause under coronakrisen er direktøren Stick’n’Sushi - Andreas Karlsson - nu ved at genstarte planerne for ekspansion i udlandet. Det skriver Børsen.
På tegnebrættet er åbningen af fem restauranter i Tyskland og England, hvor Stick’n’Sushi i forvejen har 11 restauranter.
Herhjemme har Sticks’n’Sushi i øjeblikket 12 restauranter, så den internationale spisekæden står til at blive større end den danske.
- Forhåbentligt har jeg inden for de kommende måneder underskrift på et par lejekontrakter, så jeg kan komme i gang med at skabe nogle gode restauranter i London. Det er strategien, siger Andreas Karlsson til Børsen.
Storbritannien trækker op
I november sidste år kunne Sticks’n’Sushi for første gang bryste sig af en omsætning på den gode side af en halv milliard kroner, mens bundlinjen på lidt over 20 millioner heller aldrig havde været større.
De gode fangster i årsregnskabet er hevet i land på trods af de store omvæltninger i branchen, som fulgte med den igangværende pandemi. Hos Sticks’n’Sushi blev takeaway en redning - og særligt det britiske marked er der fart på.
Sushikæden har både britiske restauranter og delivery kitchens - på dansk er de blevet kaldt spøgelseskøkkener - som udelukkende laver takeaway.
- Vi åbnede i London for første gang i marts 2012, og nu begynder vi at mærke effekten af det hårde og vedholdende arbejde på et voldsomt konkurrencepræget marked, sagde Andreas Karlsson, adm. direktør i Sticks’n’Sushi sidste år.
- I dag har vores britiske restauranter faktisk overhalet de danske på omsætning, og jeg forventer, at det fortsat er vores største marked i 2022, sagde han.
LÆS OGSÅ: Stædig kamp på det britiske marked betaler sig for dansk kæde
Læs hele artiklen på Børsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter