Top 10: Detailbrands er blandt kvindernes favoritter
Vil man gerne have fat i de kvindelige forbrugere, så kan man med fordel se på, hvad disse brands gør.
Virksomheden Yougov laver hvert år en række opgørelse over de mest populære brands i verden og i Danmark. Og nu har Yougov offentliggjort sin liste over varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af.
Listen viser, at Lego er kvindernes favorit, men Rema 1000 haler dog ind på Lego. MobilePay er ny på listen, men brager ind på en tredjeplads. Matas kommer ind som nummer fire, mens Ikea er nummer seks.
Og så er det værd at bemærke, at det derudover især er fødevarer, som dominerer listen. Det gælder Lurpak, Änglamark, Anthon Berg, Kærgården og Rynkeby.
Fra had til kærlighed
Et brand, der ikke er med på listen, men som har taget den største rejse, er rejsekortet.
- Rejsekort har haft en meget lang og hård fødsel, men kan glæde sig over at være dette års højdespringer blandt danske kvinder. Rejsekort har forbedret sin score med 10,5 point fra en negativ score på -3,6 i 2016 til en positiv score på 6,8 i 2017, skriver Yougov i en pressemeddelelse.
Undersøgelsen er lavet via en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter