Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Danskerne dropper indkøb og vælger færdige måltider

Billedet er fra Retnemt.dk's Instagramprofil.




Wednesday den 27 January 2016 kl. 09:40 - Kilde: Business.dk

Flere og flere danskere får bragt maden til døren i stedet for at handle ind i supermarkedet. Måltidsleverandører jubler. 

Hvis man spørger supermarkederne, så tegner der sig et helt klart mønster hos danskerne. Vi orker ikke at købe ind og lave mad. Coop meldte derfor ud i starten af januar, at man vil åbne 400 take-away afdelinger.

Men der er også en anden måde at få nem mad på, uden at bevæge sig ned i supermarkedet. Det kan gøres ved at tilmelde sig en af de mange forskellige måltidsleverandører. På dette marked hersker Årstiderne suverænt. Men den næststørste leverandør klarer sig også rigtig godt. Det skriver Business.dk

Stor fremgang i 2015 

Leverandøren hedder Retnemt.dk, der ligesom Årstiderne leverer måltidskasser til døren med ingredienser og en opskrift. Ifølge Business.dk leverer virksomheden i dag 25.000 måltiden om ugen til danskere over hele landet. Og det har indtil videre været en succes. I 2015 havde Retnemt.dk en stigning i væksten på 33 procent og et driftsoverskud på 1,4 millioner kroner.

- I øjeblikket kan man nærmest tale om et gennembrud for de bekvemme måltidsløsninger. Vi oplever således et regulært boom i efterspørgslen efter løsninger, der gør hverdagen lettere og giver luft til aktiviteter, der skaber værdi for den enkelte, siger Retnemt.dk's administrerende direktør, Klaus Toft, til Business.dk.

Kunder undgår supermarekdet
Årstiderne er stadig den største spiller på markedet med en omsætning i 2014 på 367 millioner kroner og et resultat på 21 millioner kroner. Omsætningen er den højeste i virksomhedens historie.

Der ser således ud til, at markedet for måltidsløsninger er i stor vækst. Udover at mange ikke orker at købe ind flere gange om ugen, er der også en anden forklaring. Det fortæller Dorte Wimmer, der er ansat hos Retail Institute Scandinavia.

- Her søger man noget, der har elementer af økologoi, balance og sundhed. Og der rammer de her tilbud rigtig godt, siger hun til Business.dk og understreger, at det særligt er de yngre generationer, der ønsker sig hurtig og sund mad.

LÆS OGSÅ: Coop åbner 400 nye takeaway-afdelinger 

Læs hele artiklen på Business.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD