Danske Shoppingcentre vil ned i baglommen på forbrugerne
På sigt skal 1200 butikker være med i en ny digital salgsplatform, lyder den ambitiøse målsætning fra Danske Shoppingcentre.
Fremover skal forbrugerne have adgang til deres lokale shoppingcenter hjemme fra sofaen. Det er udgangspunktet for et nyt samarbejde mellem Danske Shoppingcentre og techvirksomheden Zliide.
Danske Shoppingcentre ejer 18 shoppingcentre, som består af i alt 1.200 butikker, og de skal allesammen have mulighed for at sælge varer gennem en fælles app med hurtig levering, som de fleste kender det fra take away-markedet.
- Der er stor appetit på de mange muligheder og oplevelser, som et shoppingcenter tilbyder. Indtil nu har alt dog været forankret i det fysiske, siger den adm. direktør for Danske Shoppingcentre, Jesper Faurholdt.
- Med samarbejdet med Zliide giver vi vores butikker mulighed for at tilbyde en ny type service og tilgængelighed, hvor kunderne kan handle i deres lokale favoritbutikker direkte fra sofaen med hurtig levering til hoveddøren, siger Jesper Faurholdt.
Starter i 2023
I første omgang ruller Danske Shoppingcentre konceptet - som hedder Shoppingmall in your pocket - ud i Kolding Storcenter, hvor en række butikker bliver en del af appen. Det sker i starten af 2023.
Derefter følger resten af shoppingcentrene, som blandt andet tæller Aalborg Storcenter, Lyngby Storcenter og Amager Centret.
- Fremover bliver der både plads til den gode personlige betjening samtidig med, at vi imødekommer kundernes digitale ønsker, siger Jasper Faurholdt.
- Med samarbejdet kan vores gæster på helt nye måder shoppe i lokale butikker, som de har tillid tid. Således kan vi hjælpe vores butikker med at tilbyde gæsterne den bedste oplevelse. Vi er derfor overbeviste om, at samarbejdet vil lægge et ekstra lag på kundeoplevelsen, siger han.
Sådan fungerer konceptet
Gennem Zliide kan kunderne selv søge informationer om produkterne, betale via appen og få en digital kvittering, når betalingen er gennemført.
Appen kan samtidig skræddersy tilbud om udsalg, kampagner og aktiviteter fra butikkerne via købsmønstrene hos den enkelte kunde.
- Ressourcerne i butikken skal bruges på kunderne. Derfor tror vi på, at vi med appen kan frigive tid til at styrke servicen, for det giver kunderne mulighed for at købe varen via deres telefon, mens de står i butikken eller hjemmefra, siger CCO og medstifter i Zliide, Nikolai Brix Lindholm
- De kan browse i hele butikkens katalog og få det fulde overblik, så den vil fungere som en støtte til personalet i butikken, som får mere tid til at servicere de kunder, der stadig ønsker en personlig betjening og vejledning. Det er jo det, den fysiske butik kan – så dette er et supplement, der giver kunderne flere muligheder, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter