Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dansk Supermarked forventer julerekord på Bilka.dk

Dansk Supermarked regner med, at blandt andet samarbejdet med SwipBox vil få flere danskere til at købe julegaverne på Bilka.dk.
Foto: detailfolk.dk



Monday den 2 December 2013 kl. 14:24 af: Freja Thorbech

Dagligvaregiganten regner med, at danskernes køb af julegaver på Bilka.dk vil slå rekord i år.

Der er store forventninger til online julesalget på Bilka.dk hos Dansk Supermarked.

- Vi regner med, at salget generelt vil slå alle rekorder, men vores forventninger er ekstra høje til vores onlineshop, Bilka.dk. Vi har arbejdet hårdt på at gøre det mere bekvemt for danskerne at handle og få leveret deres julegaver, siger e-handelsdirektør i Dansk Supermarked, Jørgen Klüwer, i en udtalelse.

Og mange danskere vælger da også at klikke sig til julegaverne hjemme fra sofaen.

58 procent svarer i hvert fald i en ny YouGov-undersøgelse, der er foretaget for SwipBox, at de regner med at købe julegaver på Internettet. Og 76 procent svarer, at de regner med at handle ind for flere penge eller det samme beløb som sidste år i de virtuelle butikker.

Tilbyder gratis levering

For at gøre det nemmere for de mange, der klikker sig til gaverne online, har Dansk Supermarked i år valgt at opstille selvbetjente såkaldte SwipBox’e  i mere end 300 dagligvarebutikker i hele Danmark.

- Det betyder, at man nu kan handle i Bilkas online shop og få sine julegaver leveret i sit nærmeste Netto, Føtex eller Bilka supermarked. Så kan man hente sine gaver, når man alligevel skal handle dagligvarer, og man behøver ikke være hjemme for at få sine bestilte julegaver, siger Jørgen Klüwer.

Han forklarer, at man har valgt at tilbyde gratis levering til den nærmeste SwipBox for julegaveindkøb på Bilka.dk, og det mener han vil have en stor betydning for julesalget.

- Det er første jul, at vi har ’Klik og Hent’ med gratis levering, og vi tror på, at det vil øge salget. Danskerne er nemlig meget prisbevidste, og de fleste vil undgå at bruge penge på levering, hvis de kan blive fri for det, lyder det fra Jørgen Klüwer.

Dansk Supermarked satser i år så hårdt på, at få danskerne til at handle i Bilkas online butik, at de lover pengene retur, hvis ikke julegaverne dukker op inden jul.

SwipBox er en service til at sende og modtage pakker, som startede i 2013. SwipBox kan bruges til at modtage pakker fra eksempelvis en internetbutik, men også til at sende pakker mellem privatpersoner i hele Danmark. Pakkerne afhentes i det nærmeste Netto, døgnNetto, Bilka eller Føtex med SwipBox.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked går ind i pakkekrig



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD