Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dansk modegigant når ikke egne mål

Billedet er fra Tiger of Swedens Instagramprofil.




Thursday den 1 September 2016 kl. 09:30 af: Lise Møller Schilder

Forventningerne til årsregnskabet var vækst på 4 procent. Så godt gik det ikke for denne modegigant, som er tilfreds med en mindre fremgang.

IC Group har haft en række udfordringer de seneste år, som også har kunnet ses på den svingende bundlinje. Sidste år faldt årets resultat med 25 millioner kroner – fra 165 millioner kroner året før til 140 millioner kroner i 2014/2015.

I år fejler indtjeningen dog ikke noget. Selvom omsætningen for regnskabsåret 2015/2016 kun er steget med 1 procent, så er indtjeningen forbedret, således at årets resultat ender på 195 millioner kroner. Det fremgår af det nyligt offentliggjorte årsregnskab for IC Group. 

Lever ikke op til forventninger

Omsætningen er dog ikke steget ligeså meget som forventet og lander på 2,66 milliarder kroner. Sidste år meldte ledelsen ud, at man regnede med en fremgang i omsætningen på 4 procent og en EBIT-margin på 10 procent efter en omlægning af forretningen. Men de mål er ikke blevet mødt. Omsætningen voksede med 1 procent, mens EBIT endte på 9,1 procent.

- På trods af en god start på regnskabsåret, hvor specielt de fysiske butikker såvel som e-commerce klarede sig godt, betød et skuffende 2. halvår, at vi ikke nåede vores oprindelige forventninger, skriver ledelsen i årsrapporten. 

IC Group arbejder især med premium brands herunder Peak Performance, Tiger of Sweden og Malene Birger. Derudover driver IC Group også de to mærker Saint Tropez og Designers Remix.

Store forventninger fremover

De steder i forretningen, hvor der har været fremgang, har især været inden for e-commerce, skriver IC Group. Ledelsen regner med at de tre største mærker Peak Performance, Tiger of Sweden og By Malene Birger alle har vækstpotentiale nok til at trække en vækst op, så omsætningen til næste år på 5 procent.  

- Vi ejer tre stærke Premium brands og har høje ambitioner for dem alle. De har alle tre potentiale til yderligere international ekspansion, og vi er opsat på, at dette potentiale skal udløses. Vi går analytisk og struktureret til værks, men vi er meget bevidste om ikke at sidde fast i analysefasen. Vi vil udvise handlekraft og udnytte de muligheder, der skal til, for at vores Premium brands for alvor kan slå igennem uden for Norden, skriver ledelsen, som derfor regner med at åbne flere nye butikker.

LÆS OGSÅ: Presset dansk modegigant mister to direktører



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD