Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk modebrand femdobler overskuddet

Foto: Wood Woods Instagramprofil.




Tuesday den 3 July 2018 kl. 11:01 - Kilde: Fashion Forum

Efter mere end ti år med underskud, så har dansk modebrand for alvor fundet melodien. Nu skal rækkevidden være større.

De fleste unge mennesker med interesse for tøj kender helt sikkert modebrandet Wood Wood, som blev grundlagt i 2002.

Men trods en fast tilhængerskare og en del international opmærksomhed, så kørte Wood Wood med konstante underskud helt frem til 2015, hvor bundlinjen for allerførste gang kunne hæve sig over nulpunktet.

Siden er det kun gået frem. I det seneste regnskab for 2017, bliver overskuddet mere end femdoblet og lander på 6,7 millioner kroner. Det skriver Fashion Forum.

- Wood Wood brugte de første 12 år på at opbygge brandet. De fokuserede på at gøre og ramme ’de rigtige’ ved at have en ekstremt begrænset distribution, siger administrerende direktør Per Gasseholm til mediet.

- Men de sidste par år er Wood Wood kommet til et sted, hvor vi kan begynde at åbne op og sætte ind på at udvide vores distribution og rækkevidde. Nu har vi kapaciteten og kapitalen til at bruge pengene på det, fortsætter han.

Wood Wood sælger tøj gennem en række forhandlere, men har også en webshop og fem fysiske butikker - tre danske og en enkelt i Berlin. Her gik salget frem med 30 procent.

LÆS OGSÅ: Dansk modebrand lukker butikker på stribe

Læs hele artiklen på Fashion Forum


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD