Dansk modebrand femdobler overskuddet
Efter mere end ti år med underskud, så har dansk modebrand for alvor fundet melodien. Nu skal rækkevidden være større.
De fleste unge mennesker med interesse for tøj kender helt sikkert modebrandet Wood Wood, som blev grundlagt i 2002.
Men trods en fast tilhængerskare og en del international opmærksomhed, så kørte Wood Wood med konstante underskud helt frem til 2015, hvor bundlinjen for allerførste gang kunne hæve sig over nulpunktet.
Siden er det kun gået frem. I det seneste regnskab for 2017, bliver overskuddet mere end femdoblet og lander på 6,7 millioner kroner. Det skriver Fashion Forum.
- Wood Wood brugte de første 12 år på at opbygge brandet. De fokuserede på at gøre og ramme ’de rigtige’ ved at have en ekstremt begrænset distribution, siger administrerende direktør Per Gasseholm til mediet.
- Men de sidste par år er Wood Wood kommet til et sted, hvor vi kan begynde at åbne op og sætte ind på at udvide vores distribution og rækkevidde. Nu har vi kapaciteten og kapitalen til at bruge pengene på det, fortsætter han.
Wood Wood sælger tøj gennem en række forhandlere, men har også en webshop og fem fysiske butikker - tre danske og en enkelt i Berlin. Her gik salget frem med 30 procent.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand lukker butikker på stribe
Læs hele artiklen på Fashion ForumFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter