Dansk kaffekæde har betalt dyrt for nyt navn
Det koster kassen at ændre sit brand, har direktøren for en stor dansk kaffekæde måttet sande.
Den danske kaffekæde Baresso er stille og roligt ved at udskifte Baresso-brandet med et andet brand – svenske Espresso House.
Udviklingen har været i gang siden de tyske ejere af Baresso, Jab Holding, i 2017 besluttede at omdanne Baresso-caféerne til Espresso House-caféer.
Espresso House er et svensk koncept, som Jab Holding også ejer, og som har over 400 caféer fordelt på Sverige, Norge, Finland og nu også Danmark.
Det seneste regnskab fra Baresso viser dog, at det er omkostningsfyldt at ændre identitet. Derfor kommer Baresso ud med et underskud i 2017 på 6,4 millioner kroner. Det skriver Finans.
- Det koster penge at investere, og det tager tid at bygge et nyt brand op, siger administrerende direktør, Nickolas Krabbe Bjerg, til Finans.
Han finder, på trods af underskuddet, resultatet tilfredsstillende.
2017 var året hvor 12 Baresso-caféer blev omdannet til Espresso House. Oven i dette åbnede seks nye Espresso House-caféer.
Bruttofortjenesten i kæden voksede i 2017 til 187 millioner kroner, hvilket er det højeste til dato.
LÆS OGSÅ: Baresso lander lille overskud
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter