Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk kaffekæde har betalt dyrt for nyt navn

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 24 April 2018 kl. 09:58 - Kilde: Finans

Det koster kassen at ændre sit brand, har direktøren for en stor dansk kaffekæde måttet sande.

Den danske kaffekæde Baresso er stille og roligt ved at udskifte Baresso-brandet med et andet brand – svenske Espresso House.

Udviklingen har været i gang siden de tyske ejere af Baresso, Jab Holding, i 2017 besluttede at omdanne Baresso-caféerne til Espresso House-caféer.

Espresso House er et svensk koncept, som Jab Holding også ejer, og som har over 400 caféer fordelt på Sverige, Norge, Finland og nu også Danmark.  

Det seneste regnskab fra Baresso viser dog, at det er omkostningsfyldt at ændre identitet. Derfor kommer Baresso ud med et underskud i 2017 på 6,4 millioner kroner. Det skriver Finans.

- Det koster penge at investere, og det tager tid at bygge et nyt brand op, siger administrerende direktør, Nickolas Krabbe Bjerg, til Finans.

Han finder, på trods af underskuddet, resultatet tilfredsstillende.

2017 var året hvor 12 Baresso-caféer blev omdannet til Espresso House. Oven i dette åbnede seks nye Espresso House-caféer. 

Bruttofortjenesten i kæden voksede i 2017 til 187 millioner kroner, hvilket er det højeste til dato.

LÆS OGSÅ: Baresso lander lille overskud

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD