Danmarks bedste shoppingcenter: Her er årets vinder
NCSC Denmark Awardshow
NCSC Danmark er en del af NCSC Nordic, som er en brancheorganisation for shoppingcentre i hele Norden.
Årets vindere af NCSC Denmark Awardshow 2019:
- Danmarks Bedste Shoppingcenter: Rødovre Centrum
- Danmarks Bedste Innovation i et shoppingcenter: ROs Torv, Roskilde.
- Danmarks bedste markedsføringskampagne: Rødovre Centrum.
- Danmarks bedste retailer: Maria Black
Kilde: NCSC
De forstår kundernes behov og tør satse. Sådan lyder det fra brancheorganisation, som har kåret landets bedste shoppingcenter.
Landets ældste shoppingcenter er også landets bedste.
Torsdag blev NCSC Danmark Awardsshow afholdt, og her løb Rødovre Centrum nemlig med aftenens største pris - Danmarks Bedste Shoppingcenter.
Rødovre Centrum kender kundernes behov indgående og tager chancer med markedsføringen. Det fremhæver juryen, som også omtaler en kendt voksfigur i sin indstillling.
- Årets vinder er et center, der har gennemgået en stor udvikling, og som altid har forstået at samle det rigtige sortiment hvad angår beklædning, fødevarer og restauranter, skriver juryen og fortsætter:
- Der er gratis parkering og centret har mødt efterspørgslen, når man taler om events og aktiviteter på torvepladsen. Rødovre Centrum har i særklasse forstået at bevæge sig på kanten med marketingkampagnen ‘Life in a box’, og desuden besluttede de at udstille voksfiguren af Michael Jackson.
Da Rødovre Centrum udstillede en voksfigur af Michael Jackson, gik historien verden rundt, fordi det skete i kølvandet på fornyede pædofili-beskyldninger mod den afdøde popstjerne.
Først blev figuren taget væk, men direktør Jesper Andreasen kaldte det for en overreaktion, og så kom Michael Jackson tillbage på plads.
Et stærkt felt
I alt ni shoppingcentre havde lagt billet ind på hovedprisen, og konkurrencen har da også været hård, mener Mikkel Niess. Han er projektleder hos NCSC.
- Med sådan et stærkt opløbsfelt viser danske shoppingcentre virkelig, at de skaber unikke handelsoplevelser og tiltrækkende events, som skaber stor loyalitet og daglige besøg fra kunderne, siger han i en pressemeddelelse.
- Shoppingcentrene i dag skal netop markere sig ved at give kunderne mere end de ønsker, og det gør netop, fortsætter Mikkel Niess.
Hele feltet bestod af Rødovre Centrum, HerningCentret, Broen i Esbjerg, Frederiksberg Centret, Bruuns Galleri, Fields, Fisketorvet, Friis Shoppingcenter og Lyngby Storcenter.
Flere priser
Rødovre Centrum skal ikke kun finde plads til hovedprisen i deres pokalskab. De vandt nemlig også i kategorien for årets bedste markedsføringskampagne.
Samtidig vandt Ro’s Torv i Roskilde prisen Danmarks Bedste Innovation.
- Årets vinder har igangsat nytænkende Initiativer omkring bekæmpelse af ensomhed med bl.a. fællesspisning i fællesområdet, flere events afholdt udenfor åbningstider, og der lægges vægt på uddannelse af butikspersonalet - og ikke mindst kunderne, skriver juryen.
Endelig blev smykkeforretningen Maria Black kåret som Årets Retailer.
- Årets retailer er en innovativ smykkeforretning, hvor interiør og filosofi går hånd i hånd med ideen om at lave smykker til det individuelle menneske og muligheden for at købe kollektionen enkeltvis og ikke mindst med forståelse for en i særklasse god service og gode kundeoplevelser, skriver juryen.
LÆS OGSÅ: Discountkæde belønner seriøs pendler med endnu en titel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter