Dagligvaregiganter vrager MobilePay
Hverken Coop eller Dansk Supermarked ser MobilePay som en fremtidig betalingsform i deres butikker. Systemet er for ineffektivt, lyder kritikken.
Danske Banks nye app til erhvervslivet Mobilepay Business er ikke effektiv nok, lyder kritikken fra Coop og Dansk Supermarked.
LÆS OGSÅ: Nu rykker MobilePay ind i butikkerne
Det er meningen, at forbrugere ved hjælp af betalingsløsningen skal kunne betale med mobiltelefonen i butikken. Men det går for langsomt, mener kæderne ifølge Børsen.
- Jeg skal tage min telefon frem, taste en kode, vælge en butik, taste et beløb og så trykke ok. Der er for mig at se ingen tvivl om, at det vil være en langsommere betalingsform end med dankort, siger it-direktør hos Coop René Munk-Nissen til Børsen.
Han roser initiativet, men ser ikke Mobilepay "som fremtidens kontaktløse betalingsløsning i sin nuværende form", fortsætter han.
Fra Dansk Supermarked lyder det, at man også her ser på effektiviteten i systemet, når fremtidens betaling i butikkerne skal besluttes.
Store spillere kræver mere effektiv løsning
Danske Bank lancerede den private udgave af Mobilepay i maj sidste år og har de seneste fire måneder testet erhvervsløsningen, som nu bruges af 18 mindre erhvervsdrivende.
Men Klavs Hjort, der er salgschef for erhvervsafdelingen i Danske Bank, erkender dog, at det vil kræve en mere effektiv løsning at servicere større spillere.
- Hvis hastighed ved et kassebånd er et afgørende parameter, så skal vi også kunne levere en mere effektiv løsning, siger han til Børsen.
I Jyllands-Posten lyder det, at Danske Bank med sin betalingsapplikation til erhvervslivet endnu engang udstiller, hvor langt bagud de andre banker er, når det gælder den digitale udvikling.
Men som medejere af Nets, der står bag dankortet, kan bankerne samtidig glæde sig over Danske Banks innovation på den mobile platform, fordi den bagvedliggende teknologi tilhører netop Nets.
- Det får en positiv betydning for salget af Nets, fordi det beviser over for potentielle, udenlandske købere, at der er en anvendelig og fremtidssikret betalingsstruktur i selskabet, siger Henning N. Jensen, partner i PlusCon, til Jyllands-Posten.
Mens andre banker har valgt at se bort fra dankortteknologien i deres udvikling af den mobile betalingsform Swipp, har Danske Bank nemlig brugt den velkendte og gennemprøvede teknologi, lyder det.
/ritzau/
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter