Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dagligvaregiganter vrager MobilePay

Foto: Danske Bank



Wednesday den 12 February 2014 kl. 08:35 af: Newspaq

Hverken Coop eller Dansk Supermarked ser MobilePay som en fremtidig betalingsform i deres butikker. Systemet er for ineffektivt, lyder kritikken.

Danske Banks nye app til erhvervslivet Mobilepay Business er ikke effektiv nok, lyder kritikken fra Coop og Dansk Supermarked.

LÆS OGSÅ: Nu rykker MobilePay ind i butikkerne

Det er meningen, at forbrugere ved hjælp af betalingsløsningen skal kunne betale med mobiltelefonen i butikken. Men det går for langsomt, mener kæderne ifølge Børsen.

- Jeg skal tage min telefon frem, taste en kode, vælge en butik, taste et beløb og så trykke ok. Der er for mig at se ingen tvivl om, at det vil være en langsommere betalingsform end med dankort, siger it-direktør hos Coop René Munk-Nissen til Børsen.

Han roser initiativet, men ser ikke Mobilepay "som fremtidens kontaktløse betalingsløsning i sin nuværende form", fortsætter han.

Fra Dansk Supermarked lyder det, at man også her ser på effektiviteten i systemet, når fremtidens betaling i butikkerne skal besluttes.

Store spillere kræver mere effektiv løsning

Danske Bank lancerede den private udgave af Mobilepay i maj sidste år og har de seneste fire måneder testet erhvervsløsningen, som nu bruges af 18 mindre erhvervsdrivende.

Men Klavs Hjort, der er salgschef for erhvervsafdelingen i Danske Bank, erkender dog, at det vil kræve en mere effektiv løsning at servicere større spillere.

- Hvis hastighed ved et kassebånd er et afgørende parameter, så skal vi også kunne levere en mere effektiv løsning, siger han til Børsen.

I Jyllands-Posten lyder det, at Danske Bank med sin betalingsapplikation til erhvervslivet endnu engang udstiller, hvor langt bagud de andre banker er, når det gælder den digitale udvikling.

Men som medejere af Nets, der står bag dankortet, kan bankerne samtidig glæde sig over Danske Banks innovation på den mobile platform, fordi den bagvedliggende teknologi tilhører netop Nets.

- Det får en positiv betydning for salget af Nets, fordi det beviser over for potentielle, udenlandske købere, at der er en anvendelig og fremtidssikret betalingsstruktur i selskabet, siger Henning N. Jensen, partner i PlusCon, til Jyllands-Posten.

Mens andre banker har valgt at se bort fra dankortteknologien i deres udvikling af den mobile betalingsform Swipp, har Danske Bank nemlig brugt den velkendte og gennemprøvede teknologi, lyder det.

/ritzau/

LÆS OGSÅ: MobilePay runder millionen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD