Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Coop svarer igen med omfattende prisprogram

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 17 August 2022 kl. 11:49 af: Kristian Holgersen

Kampen om kunderne på dagligvaremarkedet bliver yderligere intensiveret med ny stor-satsning fra Coop.

I forvejen var konkurrencen på dagligvaremarkedet hård - og det seneste træk fra Coop lægger ikke ligefrem is på kampen om markedsandele.

På torsdag lancerer Coop nemlig det omfattende prisprogram Go’ pris hver dag i kæderne Superbrugsen og Kvickly, som til at starte med skal holde prisen nede på 400 af de mest efterspurgte dagligvarer.

Prisprogrammet skal imødegå forbrugernes stigende fokus på pris og discountbutikker, lyder forklaringen.

- Vi kan se, at vores kunder efterspørger at kunne spare på husholdningsbudgettet, siger kædedirektøren for Superbrugsen, Kenneth Petersen, i en pressemeddelelse.

- De køber billigere varer og mere på tilbud, og tendensen til at handle i discountbutikker frem for supermarkeder er steget. Så for os er det et svar på det, siger han.

Ifølge mediet Dagligvarehandlen kommer Go pris hver dag til at koste Coop et tocifret millionbeløb.

Offentliggørelsen kommer samtidig med Salling Groups beslutning om at forlænge koncernens prisloft, så det først udløber ved årsskiftet.

LÆS OGSÅ: Coop-selskab finder ny kommunikationsdirektør i andet forsøg



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD