Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Kampen om kunderne på dagligvaremarkedet bliver yderligere intensiveret med ny stor-satsning fra Coop.
I forvejen var konkurrencen på dagligvaremarkedet hård - og det seneste træk fra Coop lægger ikke ligefrem is på kampen om markedsandele.
På torsdag lancerer Coop nemlig det omfattende prisprogram Go’ pris hver dag i kæderne Superbrugsen og Kvickly, som til at starte med skal holde prisen nede på 400 af de mest efterspurgte dagligvarer.
Prisprogrammet skal imødegå forbrugernes stigende fokus på pris og discountbutikker, lyder forklaringen.
- Vi kan se, at vores kunder efterspørger at kunne spare på husholdningsbudgettet, siger kædedirektøren for Superbrugsen, Kenneth Petersen, i en pressemeddelelse.
- De køber billigere varer og mere på tilbud, og tendensen til at handle i discountbutikker frem for supermarkeder er steget. Så for os er det et svar på det, siger han.
Ifølge mediet Dagligvarehandlen kommer Go pris hver dag til at koste Coop et tocifret millionbeløb.
Offentliggørelsen kommer samtidig med Salling Groups beslutning om at forlænge koncernens prisloft, så det først udløber ved årsskiftet.
LÆS OGSÅ: Coop-selskab finder ny kommunikationsdirektør i andet forsøg
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter