Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butiksdød og tomme lokaler giver Bestseller en oplagt mulighed

Foto: detailfolk.dk



Bestseller

- Modekoncernen har 20 mærker - herunder Jack & Jones og Vero Moda.

- Tøjet bliver solgt i omkring 2.500 butikker og gennem endnu flere eksterne forhandlere rundt om i verden.

Omsætning
2018/19: 25.817
2017/18: 24.157
2016/17: 23.402

Bruttofortjeneste
2018/19: 8.296
2017/18: 7.879
2016/17: 7.148

Årets resultat
2018/19: 2.108
2017/18: 2.107
2016/17: 1.771

De præcise nøgletal for 2019/20 er endnu ikke fremlagt.

Kilde: Bestseller A/S, Annual report for 2018/19

Tuesday den 6 October 2020 kl. 10:53

De svære tider under coronakrisen gør det lukrativt at åbne endnu flere nye butikker, lyder det fra Anders Holch Povlsen.

I kølvandet på udbruddet af coronavirus står rigtig mange butikslokaler lige nu tomme hen på hovedgader og i shoppingcentre over hele landet.

Det overvejer modekoncernen Bestseller at udnytte. Til Børsen siger ejer Anders Holch Povlsen, at der meget vel kan være nye butikker på vej. Prisen på leje af lokaler er simpelthen faldet så meget, at en ekspansion ligger for.

- Vi har aldrig fået så mange tilbud om godt placerede butikker på vilkår, som er helt anderledes end tidligere. Vi skal selvfølgelig være påpasselige, siger Anders Holch Povlsen til avisen og fortsætter:

- Men vi ser i det nuværende marked gode muligheder for at komme ind på attraktive lokationer til priser, der gør, at vi kan lave en god forretning. Det bliver svært ikke at benytte sig af de muligheder.

Rekordmange tomme butikker

At markedet lige nu er presset i bund ses tydeligt i den seneste opgørelse fra portalen Ejendomstorvet.dk, hvor udbuddet af butikslokaler lå på et rekordhøjt niveau.

Ved indgangen til årets tredje kvartal lå udbuddet på 6,8 procent. Selvom udviklingen giver anledning til bekymring, så åbner det også op for nye muligheder, som man eksempelvis ser det med Bestseller.

- Ved starten af coronakrisen så vi, at udlejere var tilbageholdne med at sende opsagte butikslokaler ud på markedet - ligesom vi så på boligmarkedet, at mange boligejere med salgstanker var afventende, sagde Ole Hækkerup, adm. direktør i Dansk Ejendomsmæglerforening, i august.

- Den tilbageholdenhed er nu afløst af øget udbud, så markedspladsen for erhvervslokaler er blevet mere effektiv. Dermed har fx butikskæder og vordende selvstændige fået flere lokaler at vælge imellem, fortsatte han.

LÆS OGSÅ: Holch Povlsen fortæller om usædvanlig mager dag i Bestseller



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD