Butiksdød og tomme lokaler giver Bestseller en oplagt mulighed
Bestseller
- Modekoncernen har 20 mærker - herunder Jack & Jones og Vero Moda.
- Tøjet bliver solgt i omkring 2.500 butikker og gennem endnu flere eksterne forhandlere rundt om i verden.
Omsætning
2018/19: 25.817
2017/18: 24.157
2016/17: 23.402
Bruttofortjeneste
2018/19: 8.296
2017/18: 7.879
2016/17: 7.148
Årets resultat
2018/19: 2.108
2017/18: 2.107
2016/17: 1.771
De præcise nøgletal for 2019/20 er endnu ikke fremlagt.
Kilde: Bestseller A/S, Annual report for 2018/19
De svære tider under coronakrisen gør det lukrativt at åbne endnu flere nye butikker, lyder det fra Anders Holch Povlsen.
I kølvandet på udbruddet af coronavirus står rigtig mange butikslokaler lige nu tomme hen på hovedgader og i shoppingcentre over hele landet.
Det overvejer modekoncernen Bestseller at udnytte. Til Børsen siger ejer Anders Holch Povlsen, at der meget vel kan være nye butikker på vej. Prisen på leje af lokaler er simpelthen faldet så meget, at en ekspansion ligger for.
- Vi har aldrig fået så mange tilbud om godt placerede butikker på vilkår, som er helt anderledes end tidligere. Vi skal selvfølgelig være påpasselige, siger Anders Holch Povlsen til avisen og fortsætter:
- Men vi ser i det nuværende marked gode muligheder for at komme ind på attraktive lokationer til priser, der gør, at vi kan lave en god forretning. Det bliver svært ikke at benytte sig af de muligheder.
Rekordmange tomme butikker
At markedet lige nu er presset i bund ses tydeligt i den seneste opgørelse fra portalen Ejendomstorvet.dk, hvor udbuddet af butikslokaler lå på et rekordhøjt niveau.
Ved indgangen til årets tredje kvartal lå udbuddet på 6,8 procent. Selvom udviklingen giver anledning til bekymring, så åbner det også op for nye muligheder, som man eksempelvis ser det med Bestseller.
- Ved starten af coronakrisen så vi, at udlejere var tilbageholdne med at sende opsagte butikslokaler ud på markedet - ligesom vi så på boligmarkedet, at mange boligejere med salgstanker var afventende, sagde Ole Hækkerup, adm. direktør i Dansk Ejendomsmæglerforening, i august.
- Den tilbageholdenhed er nu afløst af øget udbud, så markedspladsen for erhvervslokaler er blevet mere effektiv. Dermed har fx butikskæder og vordende selvstændige fået flere lokaler at vælge imellem, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Holch Povlsen fortæller om usædvanlig mager dag i Bestseller
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter