Briterne elsker dansk detailkæde
De kalder det skandinavisk chick i England. Alt der kommer fra Skandinavien er for tiden moderne, lige fra tv-drama til design. Og det udnytter dansk detailkæde.
Briterne er vilde med de billige, danske varer i Tigerbutikkerne. Så vilde, at Tiger sidste år øgede sit overskud før skat på det britiske marked med 60 procent til 2,5 millioner pund.
Det skriver The Guardian.
Ifølge den engelske avis skyldes den stigende popularitet ikke mindst, at Tiger har satset på Skandinaviske varer frem for at begynde at sælge engelske.
- Det er lidt ligesom en Ikea-butik på speed. Designet er godt, og varerne er billige, så man bliver altid fristet til at købe noget, siger detailanalytiker Maureen Hinton til The Guardian.
Omsætningen på det britiske marked steg fra 14,7 millioner pund til 21,3 millioner pund.
Tiger har omkring 300 butikker i 20 lande.
LÆS OGSÅ: Søstrene Grene indtager et nyt marked
Læs hele artiklen på The GuardianFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter