Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Briterne elsker dansk detailkæde

Foto: detailfolk.dk



Monday den 31 March 2014 kl. 09:41 - Kilde: The Guardian

De kalder det skandinavisk chick i England. Alt der kommer fra Skandinavien er for tiden moderne, lige fra tv-drama til design. Og det udnytter dansk detailkæde.

Briterne er vilde med de billige, danske varer i Tigerbutikkerne. Så vilde, at Tiger sidste år øgede sit overskud før skat på det britiske marked med 60 procent til 2,5 millioner pund.

Det skriver The Guardian.

Ifølge den engelske avis skyldes den stigende popularitet ikke mindst, at Tiger har satset på Skandinaviske varer frem for at begynde at sælge engelske.

- Det er lidt ligesom en Ikea-butik på speed. Designet er godt, og varerne er billige, så man bliver altid fristet til at købe noget, siger detailanalytiker Maureen Hinton til The Guardian.

Omsætningen på det britiske marked steg fra 14,7 millioner pund til 21,3 millioner pund.

Tiger har omkring 300 butikker i 20 lande.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene indtager et nyt marked

Læs hele artiklen på The Guardian


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD