Åbning af den første flagskibsbutik trækker op hos tøjmærke
En tredobling af omsætningen står dansk tøjmærke tilbage med efter 2021, som blandt andet bød på den første butiksåbning.
Tøjmærket Basic Apparel er på et enkelt år gået flere størrelser op.
I 2021 lykkedes det at tredoble omsætningen og styrke bundlinjen markant, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Det store gennembrud for Basic Apparel skete i 2020, da tøjmærket deltog i DR-programmet Løvens Hule, hvor investoren Jesper Busch lagde to millioner kroner for en bid af ejerskabet. Siden er det gået fremad.
- Vi er utrolig glade for, at vi står med så flot et resultat i dag. Det er vildt, at vi er lykkes med at fordoble på bundlinjen, men jeg er allermest stolt af den vækst, vi ser på toppen, hvor vi har tredoblet vores omsætning, siger Camille Balle, stifter af Basic Apparel.
Blandt årsagerne til fremgangen er en fordobling i wholesale-forretningen, men også åbningen af den første fysiske butik bliver fremhævet af stifteren.
- Væksten betyder, at vi er nået ud til mange flere mennesker, og det skyldes ikke mindst åbningen af vores første flagship butik i København, der har givet os en langt større synlighed blandt danskerne og vækst på kernemarkeder, siger Camilla Balle.
Ud over den fysiske butik har virksomheden investeret i brugeroplevelser online, blandt andet med udviklingen af en ny webshop.
- Den oplevelse, man får, når man træder ind i butikken eller besøger webshoppen er essensen af et brand. Derfor har vi investeret i at skabe en relevant brugeroplevelse og sikre sammenhæng i hele Basic Apparel-universet, uanset om man møder os fysisk eller online, siger Camilla Balle.
Basic Apparel blev stiftet i 2013.
BASIC APPAREL
Bruttofortjeneste
2021: 7.152.261
2020: 3.191.025
Driftsresultat
2021: 2.199.66
2020: 916.494
Årets resultat
2021: 1.356.877
2020: 763.112
Kilde: House of Cotton ApS, Årsrapport 2021
LÆS OGSÅ: Lille tøjmærke indlogerer sig på københavnsk hotel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter