Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Åbning af den første flagskibsbutik trækker op hos tøjmærke

Camille Balle, stifter af Basic Apparel. Foto: PR.




Monday den 20 June 2022 kl. 10:14 af: Kristian Holgersen

En tredobling af omsætningen står dansk tøjmærke tilbage med efter 2021, som blandt andet bød på den første butiksåbning.

Tøjmærket Basic Apparel er på et enkelt år gået flere størrelser op.

I 2021 lykkedes det at tredoble omsætningen og styrke bundlinjen markant, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Det store gennembrud for Basic Apparel skete i 2020, da tøjmærket deltog i DR-programmet Løvens Hule, hvor investoren Jesper Busch lagde to millioner kroner for en bid af ejerskabet. Siden er det gået fremad.

- Vi er utrolig glade for, at vi står med så flot et resultat i dag. Det er vildt, at vi er lykkes med at fordoble på bundlinjen, men jeg er allermest stolt af den vækst, vi ser på toppen, hvor vi har tredoblet vores omsætning, siger Camille Balle, stifter af Basic Apparel.

Blandt årsagerne til fremgangen er en fordobling i wholesale-forretningen, men også åbningen af den første fysiske butik bliver fremhævet af stifteren.

- Væksten betyder, at vi er nået ud til mange flere mennesker, og det skyldes ikke mindst åbningen af vores første flagship butik i København, der har givet os en langt større synlighed blandt danskerne og vækst på kernemarkeder, siger Camilla Balle.

Ud over den fysiske butik har virksomheden investeret i brugeroplevelser online, blandt andet med udviklingen af en ny webshop.

- Den oplevelse, man får, når man træder ind i butikken eller besøger webshoppen er essensen af et brand. Derfor har vi investeret i at skabe en relevant brugeroplevelse og sikre sammenhæng i hele Basic Apparel-universet, uanset om man møder os fysisk eller online, siger Camilla Balle.

Basic Apparel blev stiftet i 2013.


BASIC APPAREL

Bruttofortjeneste
2021: 7.152.261
2020: 3.191.025

Driftsresultat
2021: 2.199.66
2020: 916.494

Årets resultat
2021: 1.356.877
2020: 763.112

Kilde: House of Cotton ApS, Årsrapport 2021


LÆS OGSÅ: Lille tøjmærke indlogerer sig på københavnsk hotel 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD